Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Podcast

Så ska TV4-finalisten Tom Flumé få sitt bolag att växa: ”Jag gick på myten om att en bra idé är viktigt”

Publicerad: 21 april 2022, 13:26

Tom Flumé gästar Andreas Rågsjö Thorell och Nellie Pilsetnek i veckans avsnitt av Resumé Insikts podcast.

”Tvålkungen” Tom Flumé lämnade byråvärlden för att förverkliga entreprenörsdrömmen – hudvårdsbolaget Moss & Noor. Nu är han finalist i TV4:s ”The Apprentice Sverige”. För Resumé Insikts podcast berättar han om varumärkesresans motgångar och lärdomar.


Ämnen i artikeln:

Resumé InsiktTom FluméMoss & Noor

Under torsdagskvällen stod det klart att Tom Flumé (med en bakgrund på Great Works och Apegroup) är en av två finalister i TV4:s tävlingsprogram ”The Apprentice Sverige”. Under de senaste åren har han arbetat hårt för att etablera varumärket Moss & Noor och få det att växa på den extremt konkurrensutsatta marknaden för hygienartiklar och hudvårdsprodukter. Nischen är att produkterna är avsedda för träning.

I Resumé Insikts podcast berättar entreprenören om hur han kom på affärsidén i duschen och omklädningsrummet på gymmet där han tränar.

– Hade jag gjort om det så hade jag startat bolaget mycket tidigare. Jag gick på myten om att en bra idé är viktigt. Jag tycker själv min idé kring Moss & Noor är tre av fem. Det är en helt okej idé. Men en idé är en liten del av lyckas. Det handlar om att vara smartare, snabbare och bättre än alla andra.  

Under perioden har Tom Flumé också råkat ut för en rad mardrömslika situationer som han tidigare har delat med sig av i den populära podcasten ”Tvålkungen” (som producerats av Kapitalet). Bland annat en tuff match mot klockan för att få ihop pengar till ett företagslån när hans pappa nyligen hade gått bort. Han behövde få ihop 54 000 kronor på 24 timmar.

– Att bygga bolag är lite som att gå i terapi. Du springer på problem och utmaningar hela tiden. Det gäller att hålla uppe en attityd av att det löser sig. Vissa dagar vill man bara sova, men det går ju inte.

– Jag är dum nog att starta ett bolag i en av världens mest konkurrensutsatta kategorier. Just därför finns det något väldigt sporrande i den utmaningen, hittar du rätt i din nisch kan du få en väldig hävstång. 

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om Acast är blockerad under “Visa våra partners”.

 

Redaktionen

Reporter

red@resume.se

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.