Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Podcast
Publicerad: 30 december 2019, 12:47
Jakob Rydberg och Jakob Mjöbring.
Jakob Rydberg och Jakob Mjöbring gör en genomlysning av vilka trender de tror kommer påverka pr och marknadsföring under 2020.
De två veteranerna driver podden Jakob & Jakob och det är i den de framtidsspanar. En av spaningarna handlar om sociala medier, där Jakob Mjöbring tror att det blir en ny högljudd diskussion om big data, riktade annonser och den enorma mängden politiska annonser.
– Den kommer att tvinga Facebook in i ett hörs där de tvingas begränsa politisk annonsering, spår Jakob Mjöbring.
Han tror också att 2020 kommer att bjuda på en helt ny social plattform där vi kan meddela oss lokalt och digitalt i den fysiska miljön med hjälp av AR.
– Även Google kommer att göra något för att dra sitt strå till stacken när det gäller privacy på nätet och integritet. Jag tror Google kommer införa någon form av integritetssäkrande åtgärder i sin webbläsare Chrome. Då det blir svårare och svårare att använda remarketing så kommer också mejlen återigen att få strålkastarskenet på sig som en extremt bra kanal att prata med kunder, säger Jakob Rydberg.
Dessutom: Tar robotarna över? Får vi se fler affärer? Kommer syftesdrivet växla upp ännu ett snäpp? Hur kommer e-postmarknadsföringen att utveckla sig? Allt i årets sista avsnitt av podcasten Jakob & Jakob som du kan lyssna på här.