Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Podcast

”Steget är långt från ord till handling”

Publicerad: 28 Mars 2014, 08:53

Fredrik Thambert, Josefine Uppling och Digge Zetterberg Odh.

Swedbank var bland de första företagen att närvara i Almedalen, och driver också ett "mini-Davos" i form av Tillväxtdagarna. I Kommunikationsklubben berättar Josefine Uppling, som ansvarar för satsningarna, om hur det går till när banken engagerar sig.


Ämnen i artikeln:

Kommunikationsklubben

Josefine Uppling är projektledare på Swedbanks public affairsavdelning och är bankens "Almedalsgeneral". Hon har listats som nummer 17 på Veckans Affärers lista över "supertalanger" och har tidigare drivit egen byrå.

Nu gästar hon Resumés podcast och berättar om hur det går till när Swedbank gör det som många pratar om – nämligen att engagera sig i breda samhällsfrågor som ungdomsarbetslösheten.
– Vi gör istället för att säga att vi skulle vilja göra. Det är klart att steget är långt att gå från ord till handling, och det kräver en del mod och is i magen. Men vi gör ingenting på egen hand utan är beroende av att ha andra med oss. Nyckeln är att bygga allianser långsiktigt, säger Josefine Uppling i podden.  

Hon berättar också om sin syn på lobbyism och vad som krävs för att vara en bra påverkare.
– Du måste ha mod, tålamod och vara sann. Människor är smarta och ser igenom dig annars, säger hon bland annat.

Kommunikationsklubben produceras av Delorean.

Prenumerera via iTunes eller RSS.


Ämnen i artikeln:

Kommunikationsklubben

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.