Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag05.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Podcast

Tomtebloss, WTF-grejer och utskällningar – så var reklamåret 2019

Publicerad: 19 December 2019, 08:11

Yasmine Winberg och Julia Lundin

Foto: Janne Naess.

Det handlar om hajpade nedlagda byråer, ifrågasatta influencers, Greta Thunberg, Oatly, Burger King, Klarna och Doconomy när Resumé Insikts podcast sammanfattar årets viktigaste reklamhändelser 2019.


Ämnen i artikeln:

Resumé Insikt

Årets sista avsnitt av Resumé Insikts podcast har ett lite annorlunda upplägg än vanligt. I stället för att intervjua en gäst pratar programledarna Julia Lundin och Yasmine Winberg själva om året som gått och vad som präglat reklam- och marknadsföringsbranschen.

Det gör de genom att lyfta händelser, personer eller saker i kategorierna: Årets tomtebloss, Årets utskällning, Årets WTF, Årets kampanj, Årets varumärke, Årets mest samtida, Årets ord och Året i en mening. 

Resumé Insikts podcast är tillbaka i mitten på januari, då i sin vanliga skepnad. Podcasten görs i samarbete med Bauer Media och finns att lyssna på i Radio Play eller där poddar finns.

Redaktionen

Reporter

red@resume.se

Ämnen i artikeln:

Resumé Insikt

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.