Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Podcast
Publicerad: 8 Februari 2019, 07:30
Max Landergård och Peter Wolodarski.
I Kommunikationspodden berättar Peter Wolodarski, chefredaktör DN, om varför han i somras tog bort både sin Facebook, Twitter och Instagram - och vad han ersatt tiden med.
Ämnen i artikeln:
KommunikationspoddenVeckans avsnitt handlar också om annonsering. Tror Peter Wolodarski på att annonseringen är en hållbar lösning för Dagens Nyheter?
– Vi hade, när jag började på DN, en annonsintäkt på 1,5 miljarder. 2018 hade vi en annonsintäkt på 450 miljoner. Totalt. Det konstaterades att vi inte kunde leva på digitala annonser. Där har vi behövt tänka om, säger han.
Hur Wolodarskis lösning ser ut hör du i veckans avsnitt, när han besöker Max Landergård i Kommunikationspodden.
Ämnen i artikeln:
Kommunikationspodden