Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Podcast

Varför har DN:s chefredaktör tagit bort sina sociala medie-konton?

Publicerad: 8 Februari 2019, 07:30

Max Landergård och Peter Wolodarski.

I Kommunikationspodden berättar Peter Wolodarski, chefredaktör DN, om varför han i somras tog bort både sin Facebook, Twitter och Instagram - och vad han ersatt tiden med.


Ämnen i artikeln:

Kommunikationspodden

Veckans avsnitt handlar också om annonsering. Tror Peter Wolodarski på att annonseringen är en hållbar lösning för Dagens Nyheter?

– Vi hade, när jag började på DN, en annonsintäkt på 1,5 miljarder. 2018 hade vi en annonsintäkt på 450 miljoner. Totalt. Det konstaterades att vi inte kunde leva på digitala annonser. Där har vi behövt tänka om, säger han.

Hur Wolodarskis lösning ser ut hör du i veckans avsnitt, när han besöker Max Landergård i Kommunikationspodden.

Lyssna på alla avsnitt av Kommunikationspodden här!

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se


Ämnen i artikeln:

Kommunikationspodden

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.