Vimmel
På casefrukost som arrangeras av Resumé och JCDeaux den 23 oktober 2019 talade Adam Gäfvert, Art Director, King reklambyrå, om "Cancerfonden Rosa Bandet-film 2019" och Marcus Friari, Brand Manager, Galatea och Oskar Hellqvist, Creative Director, Abby Priest om "Arboga Bryggeri". Fotograf: Rebecka Rynefelt
Vimmel
På torsdagskvällen den 18 oktober prisade Resumé Sveriges Bästa Marknadschefer på Berns i Stockholm för fjortonde året i rad. David Sundin var kvällens konfrancier och stod för många skratt under kvällen. Här är mingelbilder från galan och prisutdelningen. Fotograf: Pax Engström Nyström
Vimmel
På casefrukost som arrangeras av Resumé och JCDeaux den 25 september 2019 talade Malin Evrenos, Associate Creative Director och Janna Norberg, Art Director på River om kampanjen som fick Sverige att bubbla över av både ilska och glädje i våras "BrommaGirls". Lisa Ström och Susanne Johansson från Nord DDB berättade om McDonald’s hyllade kampang Bihotellet och initiativet till att rädda Sverige. Fotograf: Rebecka Rynefelt
Vimmel
Resumé tillsammans med Jernhusen bjöd in till en inspirationsfrukost på Helio GT30 den 3 september 2019. På scen var: Lena Rodin, Brand Experience Manager på Löfbergs, Annika Grälls, ordförande, Linda Wijkström, kommersiell chef, Elitfotboll Dam, Daniel Hegborn, partner på Passion Lab och Ann Hermansson, marknadschef, Jernhusen Media. Fotograf: Rebecka Rynefelt
Vimmel
På höstens första casefrukost som arrangeras av Resumé och JCDeaux den 28 augusti 2019 talade projektledaren Daniel Smedfors och art director Patrik Reuterskiöld från reklambyrån Åkestam Holst om "Ketchupeffekten" och berättar om deras kampanj som fått siffrorna att gå i taket. Malin Marklund, projektledare, Susanne Johansson, PR director och Anna Olivemark, Head of SoMe från Nord DDB berättade om kampanjen där man ökade antalet bokningar genom att uppmuntra till "fakecations. Fotograf: Rebecka Rynefelt
Vimmel
På casefrukosten som arrangeras av Resumé och JCDeaux den 10 april talade Matthew Hearle, senior Planner på ACNE om samarbetet och ambitionen att utmana allt vad tillväxkommunikation innebär och Daniel Vaccino, copy på Åkestam Holst, och Jenny Canborn, PR-strateg på ANR BBDO berättar hur dom tillsammans arbetat för att ta fram det nya bokstavsalfabetet Adam Berit. Modererade gjorde Andreas Rågsjö-Thorell, Resumé. Fotograf: Rebecka Rynefelt
Vimmel
Den 3 april 2019 öppnade vi upp portarna på Meeting Room för ett seminarium om Branding & Design i en digital värld. Talade gjorde bland andra Greg Brown, digital director på Stockholm Design Lab, Erik Lidsheim från byrån Talking to me, Lisa Lindström, vd på Doberman, André Hindersson, medgrundare av varumärkes- och designbyrån Silver, Marianne Lilius, seniorkonsult på Bilendi, Barbro Ohlson Smith och Oskar Lübeck, grundare och executive creative director på Bold Modererade gjorde: Fredrik Svedjetun, chefredaktör Resumé Fotograf: Rebecka Rynefelt
Vimmel
På casefrukosten den 20 mars som arrangerades av Resumé tillsammans med JCDecaux talade Rickard Beskow och Jerker Winther på ÅkestamHolst berättar om arbetet kring Arlas reklamkoncept "Bara mjölk smakar mjölk" som bland annat vann 100watt i konsumentkategorin förra året och Jesper Andersson, communications planner, och Susanne Johansson, PR Director på NORD DDB berättar om sin strategi att göra varumärken till en del av popkulturen och hur kampanjen med Smoooth Dogg kom till. Fotograf: Rebecka Rynefelt
Vimmel
På Byrådagen den 21 februari på Münchenbryggeriet talade Pia Grahn, Regi, Sam Wheatman, The Future Factory, Viktoria Thormark, OLW, Ulrika Enström, Oatly Department of Mind Control, Karin Rosell, E.ON, Tobias Clewemar, Telenor, Ted Persson, EQT, Emma Thorp, Scream, Paula Ruotsalainen, The Amazing Society, Jonathan Pettersson, NoA International, Mattias Behrer, Dentsu Aegis Network Sweden och Olof Ålenius, Doberman. Modererade gjorde Yasmine Winberg, Thomas Nilsson och Andreas Rågsjö-Thorell Fotograf: Pax Engström Nyström
Vimmel
På casefrukosten den 12 februari som arrangerades av Resumé tillsammans med JCDecaux talade Johan Ydring, Head of Brand & Performance Marketing på TUI om förnyelsearbetet efter resan från Fritidsresor till namnbytet TUI och Acne's kreativa chef Johan Bello berättade om hur Acne fick IKEA att svara på Balenciagas kopia på den blå påsen. Moderator: Andreas Rågsjö-Thorell, Resumé. Fotograf: Rebecka Rynefelt
Vimmel
På heldagskonferensen Sound Stockholm fördjupade vi oss i den växande ljudkonsumtionen. På scenen varvades kreativa och framgångsrika ”ljudcase” med paneldiskussioner och kunskapstunga och inspirerande föreläsningar av både svenska och internationella experter. Fotograf: Pax Engström Nyström
Vimmel
På casefrukosten den 21 november som arrangerades av Resumé tillsammans med JCDecaux talade Claes Carnefeldt, Creative Director pе ansvariga byrеn BLCK Communication, och Karl-Oskar Tjernstrцm, nordisk marknadsdirektör på Samsung berättar, med full transparens, om kampanjen om ”Samsungs och Axel Arigatos genomskinliga succé” och Peder Westerberg, creative director Hummingbirds, Mattias Jersild, Independent Copywriter Aulum, och Kim Saxberg, Strategic Planner IKEA Creative Hubom om ”Zeta – Från en familj där mat är kärlek” Foto: Rebecka Rynefelt
Vimmel
På casefrukosten den 23 oktober som arrangerades av Resumé tillsammans med JCDecaux talade Clara Uddman, Hanna Ternström, på Nord DDB samt Johanna Juhlin, Björn Borg om den omtalade kampanjen Chase The Exerhighs. På scen stod också Björn Larsson, Coop som berättade om hur Coop arbetade med återlanseringen av sitt ekologiska varumärke Änglamark i en stor kampanj. Foto: Rebecka Rynefelt
Vimmel
På casefrukosten den 26 september som arrangerades av Resumé tillsammans med JCDecaux talade Olivia Enquist, marknadsdirektör på Coca-Cola om arbetet med kampanjen "Allt vi delar förenar oss" och Adobe och Abby Priest kring "The Lost Typography of Bauhaus" Fotograf: Rebecka Rynefelt
Vimmel
Den 19 september arrangerade Resumé seminariet Framtidens marknadsavdelning. Dagen bestod av inspirerande föreläsningar, casepresentationer och panelsamtal. Företag som gästade dagen var bland annat Tele2, Klarna och Fisherman's Friend. Dagen avslutades med prisutdelning i tävlingen Framtidens marknadsavdelning 2018. Fotograf: Rebecka Rynefelt
Vimmel
På höstens första casefrukost som Resumé arrangerar tillsammans med JCDecaux talade Åkestam Holst-medarbetarna Martin Noreby och Hugo Wallmo, art directors, samt Simon Lublin, copywriter om den nyskapade den nytänkande kampanjen Billboards Beyond Borders och Jeanette Sundin, chef kommunikation och marknad på Cancerfonden, berätta om Cancerfonden hyllade kommunikationsinsatser. Fotograf: Pax Engström Nyström
Vimmel
Den 12-13 juni arrangerade Resumé & Bonnier Business Media den nordiska mediekonferensen Nordic Media Insights. Föreläsare och paneler talade kring branschens största utmaningar och möjligheter i den pågående digitala omvandlingen. Fotograf: Pax Engström
Vimmel
Den 23 maj arrangerade Resumé tillsammans med Veckans Affärer och Lynxeye eventet Progress with Purpose Summit 2018. Dagen bestod av inspirerande föreläsningar, paneldiskussioner och workshops. Företag som gästade dagen var bland annat Volvo Cars, Climeon och ICA. På scen stod, bland andra, också Niklas Adalberth och Annika Steiber. Fotograf: Carlos Zaya