Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Vimmel

Casefrukost hos JCDecaux 29 nov

Publicerad: 29 November 2017, 11:04

Bild 1/13  Alice Könyves, Isabel Agardh, Elin Forslund, Ingager och Indira Flores, Kantar sifo.

Foto: Andreas Elgstrand

På Casefrukosten hos JCDecaux den 29 november talade Elias Betinakis, Clara Uddman och Petter Swanberg från om Elgigantens nya identitet och kommunikationskoncept samt lanseringen av Singles Day i Sverige, som bidrog till att fördubbla Elgigantens försäljning. Sedan berättade Kings Art Directors Daniel Hallberg och Adam Gäfvert om de kreativa utmaningarna i att ”ärva” ett koncept som behöver uppdateras och revitaliseras. Tack vare strategiska förändringar och kreativa idéer på den klassiska payoffen "Plötsligt händer det" har return of investment gått från ca 1 krona till dryga 4 kronor.


Vimmelbilder


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.