Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Vimmel

”I går var alla vinnare”

Publicerad: 31 maj 2012, 10:08

Bild 1/12  Sibille Attar

Foto: Andreas Elgstrand

500 personer kom till Resumés evenemang Sveriges Bästa Byrå på Kägelbanan i Stockholm i går kväll. Forsman & Bodenfors prisades, artisterna Sibelle Attar, Kriget och Lune höjde temperaturen och folk hade kul. – I går var alla vinnare på Kägelbanan även om F&B var det lite mer, säger Resumés chefredaktör Claes de Faire.


Årets upplaga av Resumé tävling Sveriges Bästa Byrå hade ny utformning.

–      Sveriges Bästa Byrå är en gammal idé men nu i helt ny tappning. Vi gjorde ett helt omtag och satte en referensgrupp för att se vilken typ av tävling reklambyråerna ville ha. Det visade sig ju att man inte vill ha middagar och långa tal. Dessutom vil man att det ska vara gratis. Men de premisserna fick vi tänka om, säger Claes de  Faire.

Gästerna i går bjöds därför på en alternativ och avslappnad reklamgala.

– Vi måste lära oss att alltid göra evenemangen på mottagarens villkor. När vi gör det kommer vi närmare våra målgrupper och får en helt annan skärpa i evenemangen. I går yttrade sig det tydligt. Gästerna ville inte gå hem. Det plikttrogna hämtandet av ett pris var helt borta. Att vi kunde bjuda den här kräsna målgruppen på en intim musikupplevelse med artister som Kriget, Lune och Sibille Attar ger ju en inramning som blir väldigt speciell.

I SBB mäts kreativitet i antal vunna priser – en så kallad Gunn-report. Genom Novus frågade vi vilken byrå som kreatörerna helt skulle byta till och samma fråga fick reklamköparna. De tre variablerna låg till grund för listan.

– Ett riktat och stort grattis från oss på Resume till alla duktiga byråer som var med oc firade. Igår var alla vinnare på Kägelbanan även om F&B var det lite mer, säger Claes de Faire.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.