Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Vimmel

Smygreklam – hur ska medierna och näringslivet ta ansvar?

Publicerad: 7 juli 2017, 15:13

Bild 1/9  Ann Ystén, Perfect Fools

Foto: Pax Engström Nyström

Onsdag 5 juli i Almedalen talades det om Smygreklam.Gunilla Welander, jurist RO inldedde och panelen bestod av; Elisabeth Trotzig, reklamombudsmannen RO, Hedvig Hagwall Bruckner, sekreterare till utredningen "Ett reklamlandskap i förändring" (King), Anders Ericson, vd Sveriges Annonsörer, Josefine Kvarnström, ordförande för IAB Sveriges task force Native (Schibsted), Thomas Eriksson, ordförande task force och native-advertising Sveriges Tidskrifter (Egmont Publishing), Tore Thallaug, vd SWEDMA, Ann Ystén, ledamot i KOMM:s utbildningskommitté (Perfect Fools) Moderor:Johan Såthe, chefredaktör, Resumé


Vimmelbilder

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.