Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Vimmel

Utse månadens bästa utomhus

Publicerad: 10 november 2011, 14:30

Bild 1/5  Canal+: Elitserien

Här är de fem bidrag som fick flest poäng i senaste omgången av Månadens Utomhus. Vilken kampanj som juryn valde ut som vinnare kan du se i nästa veckas papperstidning, men redan nu kan du rösta på din favorit.


I varje veckas tidning presenterar Resumé vinnarna i en ny kategori av Månadens kampanj. Nästa vecka är det dags för Månadens utomhus, men redan nu kan du se vilka bidrag som fick flest röster av juryn.

Deras uppfattning var att startfältet i denna omgång (augusti-september) var svagare än tidigare omgångar. Men de bidrag som placerade sig högt håller ändå en bra nivå. Framför allt visar de på en bredd i utomhuskategorin eftersom de har valt lite olika sätt att synas på.

Garbergs har två vinstchanser med kunderna Jernhusen och Fortum. I den ena använde de sig av tillfälliga byggplank på centralen för att sprida glädje och kommunicera kunden Jernhusens varumärke. För Fortums räkning gjorde de en kärleksfull bildserie på stortavlorna i tunnelbanan.

Ester och Futurniture körde på de klassiska konsertaffischformatet när de berättade om Liggprofilen och Pride-festivalen. När Scholz & Friends gjorde reklam för kunden Canal+ gjorde de specialanpassade affischer med olika städers Elitserielag.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.