Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Vimmel

Vimmel från Guldbladsgalan i Stockholm

Publicerad: 16 november 2007, 15:34

Bild 1/6  

"De vann pris i Guldbladet Vinnare tilldelades pris i Marknadstidningsakademiens tävling Guldbladet i samband med Guldbladsdagen på tisdagskvällen. Guldbladet är en öppen branschtävling som arrangeras av MTA för uppdragspublicister och andra som producerar och ger ut kund/företagstidningar, intern/personaltidningar, böcker och nättidningar inom uppdragspublicering. Här är sju av vinnarna och motiveringen: Årets nykomling: Årets Nykomling. Peak Performance Magazine, Peak Performance, Magasin Åre Publishing Ett modigt och tufft varumärke ska självfallet ha ett magasin som sticker ut. Som gillar coola bilder, udda typsnitt, balla prylar, unga hippa människor och bra texter. Att man bemästrar engelska är naturligtvis bra ochjuryn tror att den här produkten kommer att leva länge och ge sina läsare nya häftiga upplevelser. Årets journalistik: Trossen, Sjöräddningssällskapet, Tidningskompaniet Både konkreta praktiska råd och drömmar om ett annat lugnare liv. Historia reportage blandas med relevanta personporträtt och matnyttiga notiser. När det blåser 30 sekunder meter och hög sjö vill man som båtägare han något trygga att hålla i. Denna tidning är nästa lika viktig som flytvästen för landets båtägare. Trossen är en tamp vi inte släpper i första taget. Året artikel: Magasin Årets Kock, Årets Kock, Annannas AB Vad ska en bra artikel innehålla? Jo, detaljer vi aldrig glömmer, samtidigt ska man få närvaron, den historia överblicken och helheten utan att bli proppmätt. Mårten Nihléns artikel Nordisk puls har allt detta och mer där till. En text vi kommer att minnas länge. Eller vad sägs om slutmeningen: ""Mamma, vad är potatis? Runda pommes frittes."" Publiken röstade fram detta till Årets omslag. Årets formgivning: Bolaget, Systembolaget, Hachette Custom Publishing Vi tror inte på revolutioner. Vi tror på tydlighet, humor, begripliga illustrationer, snygga bilder och aktiva rubriker. Det finns många tidningar i detta matiga segment, genom att rak och enkel utan att bli platt och torr vinner Anitra Steens publikation våra berusade ovationer. Hederomnämnande i katergorin nykomling: 3, HI3G Access, Hachette Custom Publishing Klockrent in i målgruppen. När det gäller kommunikation mellan människor gäller att vara lustfylld och praktisk. Kul format och texter så korta att inte ens den mest stressade tonåring hinner tröttna. Årets kundtidning: Renault revue, Volvo Personbilar Sverige, Tidningskompaniet Bilen är inte ett transportmedel, den är en förlängning av sin ägare. Är han eller hon smart, nyfiken, behändig, en smula frankofil, ekonomiskt medveten och nyfiken får tidningen under samma varumärke inte kör vilse. Renault Reveue kör mjukt, piggt och tryggt i tidningshyllan och gör uppriktigt intresserad av att byta bil. Årets interntidning: BankTidningen, FöreningsSparbanken, Redaktörerna Vad vill man egentligen att det ska stå i en interntidning? Jo, hur de andra har det på jobbet. Har de några nya idéer, några nya kollegor och några problem som vi andra bör undvika. Först när dessa frågor är besvarade kan man gå vidare och tryffera med nån intervju, lite recensioner och en smula historik. BankTidningen har uppdraget klart för sig och övertrasserar sina läsares förväntning och ligger precis rätt i budget. Bästa Omslag Publiken röstade och vann gjorde: Liquid Inspiration, Maxxium Sweden AB, Navigare © Resumé red@resume.se"


Vimmelbilder

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.