Dela sidan:

Under Almedalsveckan 2arrangerar Resumé, Dagens Media och Medievärlden en stor mängd seminarier under måndag till torsdag.

Några planerade ämnesområden är:

• Demokratifrågor kopplade till medieutvecklingen.

• Branschgemensamma utmaningar kring digitala medier och digital marknadsföring. 

• Journalistiken och etiken.

• Kompetens och rekrytering i medie- och kommunikationsbranschen.

• Storaffärerna på den svenska mediemarknaden.

• AI och automatisering.

• Den globala konkurrensen och dess konsekvenser för de svenska mediehusen.

• Seminarier kopplade till Resumés årliga Superkommunikatörer-lista.

• Mediehusens nya affärsmodeller

• Reklam i det offentliga rummet.

• Den förändrade mediekonsumtionen och utmaningarna i att nå ut med kommunikation.

• Spelbranschens marknadsföring och framtid.

• Sociala medier.

• Diskussioner kring GDPR och e-privacy och personlig integritet.

• Näringslivets samhällsansvar och hur det kommuniceras.

• Mediepolitik.

• Strukturaffärerna inom lokalpressen och den lokala journalistikens framtid.

• Lärdomar av framgångsrika kommunikations- och marknadsföringscase. 

 

• Resumé är Nordens största affärsmedia för alla som jobbar inom marknad, kommunikation, design och reklam.

• Dagens Media är varumärket för alla som arbetar kommersiellt med media – medieköpare, medierådgivare, mediestrateger, kommersiella chefer på mediehusen samt alla konsulter och företag inom adtech och martech.

• Medievärlden bevakar publicistiken och affärerna i den svenska mediebranschen och täcker frågor som mediepolitik, juridik och etik.

Information

  • Datum: 1 juli - 4 juli 2019
  • Ort: Almedalen, Visby


Tid: 1 juli - 4 juli 
Plats: Resumés Trädgård, Mellangatan 22. 
Målgrupp: Alla med intresse av att följa och delta i debatten inom kommunikation, medier och marknadsföring.
Pris: Resumés seminarier i Almedalen är öppna för alla och kostnadsfria.
Kontakt: Josefin Ekman, 0722 38 97 97, josefin.ekman@resume.se

Arrangörer