Dela sidan:

Carolina Gahns, vd Knut Kommunikation: ”Engagemang är nyckeln”

Grattis Carolina Gahns, vd för Knut Kommunikation, ni vann Årets Byrå-kategorin ”Brand Experience, byråer 7-25 mkr” vid galan 2017. Hur gick det till?
– Vi fick silver 2016 och vann 2017 så visst är det ett kvitto på att våra kunder upplever att vi gör ett bra jobb och det är vi väldigt stolta och glada över. Vi ser det som ett långsiktigt resultat av vad vi levererat under våra 13 år som byrå.

Vad betyder en vinst i Årets Byrå för er? Vad innebär detta för er i vardagen?
– Den betyder jättemycket för oss, framförallt internt, när det gäller en stolthet för vad vi gör. Men samtidigt är det inget vi tänker på så mycket i vårt dagliga jobb. Däremot pratar vi ofta om hur vi behåller vår position och blir bättre. Att aldrig bli ”nöjd och mätt” utan att alltid försöka leverera bättre än tidigare. Vi märker tydligt att vinsten i Årets Byrå attraherar bra kompetent personal till oss samt att vi självklart märker att våra kunder är glada och stolta för vårt samarbete.

Har ni ett hemligt recept?
– Kanske inte något hemligt recept men Knuts tanke har alltid varit att vara stolta specialister, vi är tydliga med vad vi är och gör och det verkar kunderna uppskatta. Ingen kan, eller ska kunna, allt men vi är proffs på Brand Experience och det genomsyrar verksamheten.

– Vi jobbar istället dagligen med specialister inom andra områden, dessa samarbeten höjer verkligen resultaten för våra kunders kampanjer. Så med detta sagt är stolthet för vår eget medie, lyhördhet och respekt för andras kompetens en del av receptet.

Hur involverad är resten av byrån i detta arbete? Och kunderna?
– Det här om något är ett pris till alla på Knut och framförallt ett resultat om vad kunderna tycker om oss och vårt jobb. Årets Byrå är ett bra och effektivt sätt att starta en kommunikation med kunderna om hur vi uppfyller deras mål och önskningar om samarbete.

Årets Byrå-studien fokuserar ju på kundnöjdhet. Har du några enkla tips på hur man kan förbättra relationen till sina kunder?
– Engagemang är nyckeln. Krångla inte till det, lyssna och förstå kundens affär samt framförallt förstå vikten av att alltid leverera i produktionen.
– Sedan ska man inte glömma att vinna priser för enstaka kampanjer eller att bli Årets Byrå är ett jättebra sätt att förbättra relationen med våra kunder.

Tack Carolina!