Knäckt nöt.

 

EmeraldNuts_YesGood17

Människor som tar sig tiden att logga in, skaffa ett alias och sedan friskt recensera diverse produkter, platser och tjänster har alltid fascinerat mig. Varför? Varför lägga sin tid på öknar som Yelp, Amazon och TripAdvisor?

Jag ska inte hymla med att det är rätt praktiskt för oss snålskjutsande konsumenter som hellre följer än leder. Men fortfarande: mystiskt.

Emerald Nuts senaste kampanj talar dock för att det kan finnas ett högre syfte. Ett ljus i tunneln där tveksamma meningssammansättningar hjälper mer än de stjälper.

Amazon-recensionen  ”Yes Good” är inte bara” the two most positive words ever”. Det är nötbolagets nya slogan.

Snålskjuts som sagt. Men också ett smart sätt att hylla produkt och konsument i samma andetag.

Man har dessutom tolkat ett gäng bubblare i videoformat. Inget att jubla över i dagsläget, men kan säkert bli skoj om man slutar plaska runt i lama halv-absurditeter. Weird is good.

 

Bildkälla