Dela sidan:

Utan ord.

Den lidande konstnären. Det olyckliga geniet.

Att skapande och kreativitet ofta bottnar i tårar kan vi nog enas om. Kultur är inget som dyker upp i ett moln av glitterstoft. Det drömmar sägs vara gjort av.

Kulur är något vi värker fram.

Billboard Magazine tar minst sagt till vara på lidandet i sin senaste kampanj. Här behövs inga ord. Ingen monolog. Bara toner och ackord. Musik.

Efter otaliga talangshower, Glee och övrig satanisk underhållnings-TV, är det skönt med en relativt otvättad tolkning av en bransch i förändring.  Låtsas-band och kontrakts-idoler verkar inte flup our noodles längre.  Vi längtar efter riktiga artister som gör riktig musik.

Givetvis kan även lycka skapa hits. Såklart. Men vi kan behöva påminnas om att musik är ganska mycket mer än en algoritm på Spotify.

De sorgsna sinnena bakom kameran är argentinska byrån The Community (La comunidad) och regissören Brian Kazez från Pantera & Co. 

Bildkälla