Tack för att du väntar.

UNICEF_delningsbarbild_The_Syrian_Number_2

Adweek var snabbare än icke nämnda svenska medier på denna ännu oförtjänt anonyma kampanj.

Forsman & Bodenfors har oblygt tagit vidare Ingos The Swedish Number och förflyttar oss på några knapptryck söderut. Det är mycket som är annorlunda. Svenska Turistföreningen har blivit Unicef. Fosterlandet har blivit krigszon.

När man slår +46 85-511-7864 hamnar man riktnumret till trots hos en Syriansk familj. Eller ja. På deras telefonsvarare. Det är rätt körigt att vara på flykt.

F&B:s kampanj är ett praktexempel på hur kurerande och stöld kan samexistera och dessutom stärka koncept och idé.

Tänka fritt är stort men att stjäla fritt är större. 

Bildkälla

Hundliv.

Mac_DeMarco_CRACK_Roolewis-6-500x328

Jag längtar bort från shuffle och fade och tillbaka till Nick Hornbys teori om det perfekta albumet.

Jag längtar bort från VR, Interaktivt, 360, streamat och live, och tillbaka till Top 10 at 10.

Och precis som High Fidelity är svaret på livets stora frågor, på samma sätt är Mac De Marco en aldrig sinande källa för cigarettdoftande sanningar.

Jag älskar honom högt och rent. Framförallt när han uppträder med ”This Old Dog” på en hundsalong i East London.

I MTV’s ljuva doftspår gör vi nästan vad som helst för att hålla videoformatet vid liv. I själva verket krävs det inte så mycket mer än en lite för uppriktig (läs bakfull) artist och några ovårdade hundar.

Fullängdaren ”This Old Dog” släpps 5 maj. Jag kommer fira med dubbelcigg och en lätt trimning.

Bildkälla

Se upp för dårarna.

supreme-metrocards-mayhem-subway-01

Ingen har väl glömt de tre chipspåsarna? Vad jag kommer ihåg gjorde SL:s prishöjningar mig tyvärr varken smalare eller lyckligare. Mest syrak.

Men jag är för feg och slö och långsam för att planka och betalar därför pliktskyldigt men motvilligt mitt Access-kort varje månad. En god medborgare utanpå. Anarkist inuti.

Igår bevisade dock Supreme att det går att få människor att stå i timslånga köer för att bidra till det kollektiva trafiksystemet.

Korten säljs på några utvalda stationer och är dessutom slumpvis fördelade i automaterna. Hajpfest ujujuj och köerna av hungrande Dink-are har ringlat sig långa det senaste dygnet. Lokko och hans likar kan nu inhandla de helt slutsålda korten på eBay för cirka $100 och uppåt.

Snälla SL bara koppa detta rakt av och jag kommer aldrig klaga över välfärdssamhället igen.

Bildkälla

Dagen efter.

1486344806211

Slutsatser efter Super Bowl:

Det går inte att ta någon i vajrar på allvar.

Det är mycket egendomligt att se någon i vajrar sjunga ett smäktande amerikanskt patriotiskt anthem. Särskilt som personen i vajrar är synonym med acceptans, multikulturalism och hbtq-frågor.

Men trots ett gapigt spektakel i skuggan av en rosa presidentelefant kunde man iallafall glädja sig åt en del hygglig reklam.

Air Bnb utmärkte sig med en ganska lågmäld variant. Inget nytt under bildspråks-solen kanske, men modigt och bra att köra logotyplöst på universums dyraste sekundtaxa.

Från det ena till det andra. Battle of Evony’s spot lyfter jag mest för att jag är fascinerad av mobilspelens svällande pengamuskler. Och för att den är extremt välgjord. Och gåshudsmäktig. Och för att Jeffery Dean Morgan är väldigt snygg.

Humorn dominerar oftast SB men fick i år ta ett steg tillbaka för de politiska budskapen. Rimligt. Superfrukten Avocados From Mexico lyckades dock stå ut med magiska mantlar och rappt manus.

Ps. Kan alla sluta tjata om Budweiser? Kryddad backstory, långa båtturer och taskigt väder ska inte vara en utan-att-passera-gå till reklamvärldens shortlists.

Puss.

Bildkälla

Hjärta Vincent.

vincent-4

”We cannot speak other than by our paintings.”

Loving Vincent är ett minst sagt ambitiöst filmprojekt om Vincent Van Gogh. Om målandet, kärleken och den galenskap som nog också utgjorde själva grundpelaren för allt det där andra.

Efter nästan sex års utveckling släpper man nu den officiella trailern. Den är tack gode Yeezy allt man kunnat feberdrömma om. En virvlande psykos där varje frame (62 450 st för att vara exakt) är en handmålad oljemålning.

Filmen är skriven och regisserad av Dorota Kobiela and Hugh Welchman som engagerat över 115 konstnärer för att ge liv åt en i teorin både omöjlig och övermäktig vision. Med en liten släng crazy kan bevisligen ta en långt (fråga Vincent).

Värt att nämna är att man även lyckats inkorporera 94 av Vincents egna verk.

Läs allt om projektet HÄR och håll dig uppdaterad på kommande rafflande release på deras Twitter och Facebook.

030416vangogh_1280x720

lovingvincent6-large_trans++ZgEkZX3M936N5BQK4Va8RWcv5yZLmao6LolmWYJrXns

1217122_Loving-Vincent

Bildkällor här och här och här.