Kräfta ska få vara roligt.

maxresdefault

Vi är riktigt dåliga på att prata om cancer. Så. Det kan vi alla komma överens om.

För att man är rädd, för att någon kan ta illa upp(?) eller för att man när någon Harry Potter- besläktad teori kring hur onda saker inte bör benämnas vid sitt rätt namn.

Spillerill: pratar gör vi inte.

Men då kanske vi kan garva iallafall.

Med humor och 8 månader av animering har FCB Cape Town tillsammans med Hellocomputer lyckats med konsttycket att ge själ till ett par håriga testiklar. Man har gjort dem till survivors med en historia att berätta.

Se kampanjen dingla fritt HÄR.

Värt att nämna i sammanhanget är givetvis även veckans BRÖSTCHOCK.

Puss och glöm inte att klämma ikväll. 

Bildkälla

Allt är förlåtet Kanye.

famous_0

Ordet på stan är att videon för Kanye Wests Famous är en spoof. En ”unofficial”.

Jag vägrar hålla med. 

Regisserad av Eric Wareheim (Tim and Eric) är den givetvis helt orimlig. Och fantastisk.

Wareheim själv och Aziz Ansari ses krökandes, munchandes och mimandes i valfri Italiensk stad. Dröm. 

Kanske är det önsketänkande, kanske intuition. Men något i hjärttrakten säger mig att Kanyes totala vansinne och narcissism äntligen resulterat i något helt ovidrigt. Något flippat och bra.

Styrkt av min tro säger jag:

Picasso. Steve Jobs. Walt Disney. Beethoven. Jesus. Gud.

Skit i dom Kanye.

Du är fin som du är.

Bildkälla

Sjuklig precision.

hidlist3

Film och TV-produktioner har samma mystiska fenomen gemensamt;

Trots miljoners miljarder dollars i budget verkar pengarna alltid ha tagit slut när det kommer till småretuschen. Till detaljerna.

Vi snackar familjealbumet från 1983, bebisbilderna, kreditkorten och allt annat viktigt oviktigt som gör en trovärdig helhet.

Med sorgligt få undantag är det skolprolle-kasst. Hastade hemmabyggen som drar ner vilken storfilm som helst i smutsen.

MEN. Så välsignades vi med några maniacs på BBC. Under produktionen av den nya serien The Night Manager skapade det grafiska designteamet allt från lands-stämplar och bank-loggor till en komplett (och påhittad) 80-talsskivsamling. Och 3000 andra saker. Bara ifall att. 

Det är hantverk. Och givetvis helt sinnesjukt.

Ta en kik nedan.

61

Bildkälla. 

Dravel.

maxresdefault

Bildkälla

Det är inte sällan det mystiska briljerar och det besynnerliga segrar. Denna Guy Fawkes-kopia har skänkt mig mycken glädje genom sin totala brist på relevans. Väl bekomme.

Stora varumärken. Stora floskler.

spice-girls-feminismBildkälla

Tjejer kan. Jo det är sant, vi lovar!

Såhär i efterdyningarna av Internationella kvinnodagen kan det väl vara värt att lyfta reklamvärldens bidrag till världsfred, jämställdhet och pussy power.

Jadu. Hur kommer det sig egentligen att ”female empowerment” så ofta landar i en grötig röra av halvscriptade testimonials och Getty-musik? Min förhoppning är att det är ledsna kompromisser där riktiga ambitioner blivit nedbantade till brief-pleasers. Att det helt enkelt fanns något mer bakom iaf initialt.

Tyvärr tror jag att det handlar om gamla mönster. Slöhet.

Tron på att tjejer någonstans ändå är lite annorlunda. Men bara pyttelite. Och att det just därför är vårt jobb att få dom att tro att de ändå kan bli något på riktigt.

Vad hände med Girl Power?