Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Inhousebloggen

I Inhousebloggen delar Cogs Creative med sig av spaningar kring nya samarbetsformer mellan kunder och byråer, hur man skapar kreativt utrymme i produktionstunga processer och vad som krävs av den nya tidens kreativa ledare för att dra nytta av fördelarna med att arbeta inhouse.


Publicerad 9 mars 2022

Kom ihåg var du inte läste det först

Det fanns en idé om skriva ett blogginlägg här i början av året med lite spaningar om inhouseutvecklingen 2022. Ok, inte världens mest nyskapande format kanske. Men jag tyckte nog att vi hade lite spännande tankar som var värda att dela. Bland annat skissade jag på ett stycke om att vi snart skulle få se varumärken i Sverige förvärva byråer för att ta ännu starkare kreativt ägarskap själva. Sen kom saker emellan. Och idag fick vi läsa att Lyko köper Honesty, precis som vi (då inte) sa. Av detta kan vi lära två saker: 1) det är på insidan det händer idag och 2) det spelar ingen roll hur bra man är på att titta i spåkulan om man inte berättar vad man ser. Så vi lovar bättring framöver!

Dela blogginlägget:

Mer från Inhousebloggen

Till bloggen >

Inhouse 2022 – vad satsar du på?

Man vet att det är ett nytt år när Bannerflow släpper resultatet av sin årliga undersökning om läget på Europas inhousebyråer. Årets upplaga som presenterades förra veckan ekade ganska bekant för...

7 februari 2022

Vi är inte på Madison Avenue längre

Att inhouse- och marknadsavdelningar skulle kunna konkurrera om talang med externa byråer beskrivs ibland som en utopi, inte minst om man följer olika reklamforum på nätet. Men om man skiftar...

6 april 2021

Vart är inhousebyråerna på väg?

I torsdags presenterade Bannerflow och Digiday sin årliga rapport ”State of Inhousing”, där man genom enkäter och djupintervjuer vaskat fram de viktigaste insikterna kring vad som hänt på europeiska inhouse-...

2 februari 2021