Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Jakob Mjöbring

Jakob Mjöbring bloggar om den digitala utvecklingen och hur den kan göra dina affärer och ditt liv bättre. Brinner för att man ska kunna bo i norra Sverige och ändå kunna arbeta med kul utmaningar, gör just det till vardags på Punkt PR i Umeå.


Publicerad 1 februari 2016

Kärleksbyggande marknadsföring

Kärlek lönar sig. Det är kul att se att man på Harvard Business Review kan visa att enbart nöjda kunder inte är en framgångsfaktor. Emotionellt involverade kunder – Emotionally Attached Customers – är mycket värdefullare. Vi kan till exempel se hur Pepsi slår ärkefienden Coca Cola när det gäller Emotionally Attached Customers.

Och är det något vi kan, bör och ska bygga med hjälp av våra sociala medier och PR så är det ju att försöka få våra kunder mer emotionellt involverade i oss. Se rapporten sammanfattad här eller läs artikeln och börja betrakta 2016 som året då du också ska satsa på mer kärleksbyggande marknadsföring.

Skärmavbild 2016-01-28 kl. 12.40.44

Skärmavbild 2016-01-28 kl. 12.45.54

/ @jmjobring är digital strateg på Punkt PR med Bob Moses Tearing Me Up i lurarna.

Dela blogginlägget:

Mer från Jakob Mjöbring

Till bloggen >

Vi vill inte ha Kopparägget, vi vill ha Guld!

Läser Ronny Olovssons intressanta tankar om Kopparägget och förstår att jag helt har missat detta fina aprilskämt. Jag som ju alltid brukar dra en lans för oss utanför tullarna. Denna blogg är...

26 april 2021

Får Clubhouse plats i våra öron?

Jag spanade inför 2020 att vi skulle få se en ny social plattform som började ta plats. Det fick vi inte riktigt, även om TikTok verkligen förstärkte sin position och...

3 februari 2021

Alla vill ha relevant reklam men ingen vill bli spårad

Alla vill ha relevant reklam men ingen vill bli spårad – är en motsättning som vi marknadsförare har brottats med lika länge som Internet har funnits. Nu har Tim Cook...

29 januari 2021