Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Jakob Mjöbring

Jakob Mjöbring bloggar om den digitala utvecklingen och hur den kan göra dina affärer och ditt liv bättre. Brinner för att man ska kunna bo i norra Sverige och ändå kunna arbeta med kul utmaningar, gör just det till vardags på Punkt PR i Umeå.


Publicerad 26 februari 2016

Snapchat öppnar annonser från $5

Idag annonserar Snapchat att de öppnar för enklare annonser. Det handlar om så kallade ”geofilter” – en genomskinligt filter en användare kan lägga framför sina snaps, se filmen nedan. Och vem som helst ska kunna köpa filterna, är tanken. Exemplet i filmen som introducerar filtret är en ung tjej som ska ha kalas som köper sitt eget filter.

[youtubeplay id=”E_ZjEeEez_0″ size=”medium”]

Den enda haken.. Det här släpps förstås inte i Sverige just nu. går du in och försöker köpa möts du av nedanstående besked, än så länge. Jag har ej heller hittat någon information om hur och när det ska rulla ut. Men, vi kan nog vara ganska säkra på att det kommer.

Skärmavbild 2016-02-26 kl. 08.32.01

Vad innebär det här?
Svenskar är över lag ganska förtjusta i Snapchat, så det borde inte vara så långt bort att vi kan köpa det även här. Och innan dess kanske det är idé att du har startat upp din Snapchat-kanal. Nej, du ska givetvis inte bara var där ”för att”. Men det gäller att konstant se över sina plattformar för att inte missa när ens målgrupper är mottagliga för dina budskap. Min gissning är att vi i år kommer att få se många nya företagskonton på Snapchat. Framförallt hos de som har en ung målgrupp och kan jobba geografiskt, t ex nattklubbar, caféer, restauranger, affärer med ung publik med flera. Nu finns det i alla fall ytterligare en väldigt god anledning att starta upp ditt företagskonto, så in och börja snappa nu 😉

/ som heter ”jmjobring” på Snapchat förstås och har Freddie Wadlings nya singel i lurarna.

 

 

Dela blogginlägget:

Mer från Jakob Mjöbring

Till bloggen >

Vi vill inte ha Kopparägget, vi vill ha Guld!

Läser Ronny Olovssons intressanta tankar om Kopparägget och förstår att jag helt har missat detta fina aprilskämt. Jag som ju alltid brukar dra en lans för oss utanför tullarna. Denna blogg är...

26 april 2021

Får Clubhouse plats i våra öron?

Jag spanade inför 2020 att vi skulle få se en ny social plattform som började ta plats. Det fick vi inte riktigt, även om TikTok verkligen förstärkte sin position och...

3 februari 2021

Alla vill ha relevant reklam men ingen vill bli spårad

Alla vill ha relevant reklam men ingen vill bli spårad – är en motsättning som vi marknadsförare har brottats med lika länge som Internet har funnits. Nu har Tim Cook...

29 januari 2021