Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Jakob Mjöbring

Jakob Mjöbring bloggar om den digitala utvecklingen och hur den kan göra dina affärer och ditt liv bättre. Brinner för att man ska kunna bo i norra Sverige och ändå kunna arbeta med kul utmaningar, gör just det till vardags på Punkt PR i Umeå.


Publicerad 7 januari 2016

Snapchat rivstartar 2016

Efter bara ett par månader stänger Snapchat sin Lens Store i morgon. I USA kunde man köpa olika Lenses, alltså de filter du kan använda när du tar/filmar en selfie. Orsaken är enligt Business Insider att Snapchat helt ska fokusera på annonsaffären. Samtidigt annonserar Wall Street Journal att de kliver in i Snapchat Discover, alltså avdelningen där mediehus kan skapa helt eget material. Det är som om Dagens Indsutri skulle kliva in där, ett intressant beslut som det ska bli spännande att följa. För oss svenskar syns WSJ ännu inte, om det endast ska visas för amerikanska användare eller om det ska dyka upp internationellt också framgår ingenstans, vad jag har hittat.

Snapchat rivstartar alltså det nya året med stora nyheter. Och jag tror det kommer att fortsätta. Med kreativa annonsplatser som de tar rundligt betalt för säger Snapchat att 90% av deras annonsörer återvänder. De sitter helt enkelt på en guldgruva av dedikerade användare, frågan är om de kan ta betalt för dem så att det räcker. Det blir i vilket fall garanterat ett spännande år för den relativt unga plattformen!

Skärmavbild 2016-01-07 kl. 09.06.51

/ @jmjobring som lyssnar på Endlessly med Tess Zucchini denna kalla vintermorgon när arbetslivet åter drar igång.

 

Dela blogginlägget:

Mer från Jakob Mjöbring

Till bloggen >

Vi vill inte ha Kopparägget, vi vill ha Guld!

Läser Ronny Olovssons intressanta tankar om Kopparägget och förstår att jag helt har missat detta fina aprilskämt. Jag som ju alltid brukar dra en lans för oss utanför tullarna. Denna blogg är...

26 april 2021

Får Clubhouse plats i våra öron?

Jag spanade inför 2020 att vi skulle få se en ny social plattform som började ta plats. Det fick vi inte riktigt, även om TikTok verkligen förstärkte sin position och...

3 februari 2021

Alla vill ha relevant reklam men ingen vill bli spårad

Alla vill ha relevant reklam men ingen vill bli spårad – är en motsättning som vi marknadsförare har brottats med lika länge som Internet har funnits. Nu har Tim Cook...

29 januari 2021