Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Johanna Lindskog Lindell

Jag heter Johanna Lindskog Lindell och är pr-rådgivaren som bygger och ger varumärken en tydlig och mänsklig röst. Mitt fokus ligger är PR, data och sociala medier, tre saker som gärna får blandas. Har bloggat på Resumé sedan 2013.


Publicerad 7 juni 2021

10 saker som PR-personer ogillar med att jobba hemifrån

Jag bytte jobb precis när pandemin var här för att stanna. Att digitalt styra ett varumärke har dock inte varit något problem! Jag bytte varumärke från ena dagen till den andra men pr-hantverket var det samma och är så fortfarande. Det var egentligen en ganska märklig situation då jag egentligen inte bytte fysisk kontorsplats, utan skiftade fokus från enda dagen till den andra. Jag gillar dock att kunna arbeta varsomhelst, det har jag alltid förespråkat. 99 procent av fallen sker från mitt hemmakontor som fick sig ett ansiktslyft under året – min tapet har fått otaliga kommentarer under videomöten. Jag gillar också som jag tidigare skrivit att kunna jobba när det krävs. PR-arbetet sker verkligen inte bara under ”kontorstimmarna”och kanske har jag även en aning av kontrollbehov, men att vara online 24/7 är något som jag trivs med.

Här är dock en lista på 10 punkter som pr-personer inte gillar med att jobba hemifrån:

1. Inga spontana konversationer med kollegor
2. Att alltid vara tillgänglig
4. Hemmakläder
5. Videosamtal
6. Bullerljud av renoveringar
7. Att vara instängd
8. Onödigt tidsspill när tekniken strular
9. Krävande husdjur
10. När kaffekapslarna hela tiden tar slut

Dela blogginlägget:

Mer från Johanna Lindskog Lindell

Till bloggen >

Digital röst

Tiden flyger fram! I lördags var det åtta år sedan jag började blogga här på Resumé. Det har blivit oändliga bloggposter om datadstrategisk pr, digitala plattformar och kampanjer. Men det...

21 juni 2021

Vikten av proaktiv PR

Jag är helt övertygad om att hela tiden ligga steget före är en viktig bit när man bygger eller vässar ett varumärke. Där kommer proaktiv kommunikation in, framåtlutande och nötade...

29 mars 2021

Genialisk PR-kampanj?

En lokal restaurang i Toronto har skapat en färsk kampanj som sticker ut, en kampanj som många hyllar. Good Fortune Burger släppte precis en moderniserad version av sin vanliga meny. Istället...

15 mars 2021