Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Johanna Lindskog Lindell

Jag heter Johanna Lindskog Lindell och är pr-rådgivaren som bygger och ger varumärken en tydlig och mänsklig röst. Mitt fokus ligger är PR, data och sociala medier, tre saker som gärna får blandas. Har bloggat på Resumé sedan 2013.


Publicerad 15 december 2020

10 trender för sociala medier 2021

Vill du veta de viktigaste trenderna som  kan påverka hur du hanterar din närvaro på sociala medier under det kommande år som snart är här? Här är 10 trender:

  • Spel, YouTube och produkter nischade för hemmet är där publiken spenderar sin tid under pandemin.
  • Redan före pandemin var videor populära, men har ökat nu. Som svar på detta behov erbjuder många plattformar nu fler videofunktioner för företag.
  • Nischplattformar som Reddit och TikTok växer i popularitet.
  • ”Stories” är här för att stanna. Även om alla dessa funktioner lanserades för flera år sedan, har det visat sig vara en av de mer populära växande trenderna för sociala medier bland användare.
  • Video inom social handel ökar markant.
  • Social handel är framtiden. Tre av tio bolag har redan en plan för direkt
  • försäljning i sociala medier.
  • Äkthet spelar roll stor i marknadsföringen. 9 av 10 säger att det är viktigt för dom i köpbeslut.
  • Sociala medier används som en sökmotor om produkter.
  • Kraftigt tillväxt i meddelandetjänster. Det kommer finnas 3.12 miljarder användare av dessa 2023.
  • Kundtjänst via sociala medier. 3 av 10 konsumenter säger att de pratar med företagen via den digitala sfären.

 

Den ursprungliga texten finns här. 

 

Dela blogginlägget:

Mer från Johanna Lindskog Lindell

Till bloggen >

Digital röst

Tiden flyger fram! I lördags var det åtta år sedan jag började blogga här på Resumé. Det har blivit oändliga bloggposter om datadstrategisk pr, digitala plattformar och kampanjer. Men det...

21 juni 2021

10 saker som PR-personer ogillar med att jobba hemifrån

Jag bytte jobb precis när pandemin var här för att stanna. Att digitalt styra ett varumärke har dock inte varit något problem! Jag bytte varumärke från ena dagen till den...

7 juni 2021

Vikten av proaktiv PR

Jag är helt övertygad om att hela tiden ligga steget före är en viktig bit när man bygger eller vässar ett varumärke. Där kommer proaktiv kommunikation in, framåtlutande och nötade...

29 mars 2021