Dela sidan:

Bygg ditt nätverk

Att skapa ett nätverk av personer för ditt företags varumärke, är ett bra sätt för att lyckas med marknadsföring på den sociala webben.

Ett. Starta en blogg eller varför inte utnyttja din hemsida för att kommunicera där. Beroende på din kund eller företag, letar du efter nyckelpersoner som har liknande intressen så att deras läsare kommer tycka att ditt innehåll också är intressant. Leta efter communities av bloggare och bidra till deras samtal för att börja bygga ditt nätverk, se till att du länkar tillbaka till din blogg.

Två. Twitter är en bra plattform för att hitta nya kontakter. Interagera med personer på Twitter, eller retweeta deras tweets för att låta dem veta att du är uppmärksam. En av de stora fördelarna på Twitter är användarnas acceptans för nya kontakter. En person som är svår att nå via telefon är mycket mer benägen att svara via Twitter. Testa! Jag svarar alltid på tweets! Haha.

Tre. När du kommunicerar på din blogg, Facebook eller din hemsida, kom ihåg att skriva för läsaren och håll läsarens behov framför dina egna. Även om du refererar till din produkt, så gör inte hela inlägget eller tweeten till enbart reklam.

Fyra. Bygg ditt varumärke och var en expert. Låt andra veta att du är en expert på ditt område, lyft fram ditt företag eller varför inte dina medarbetare med specifika kompetenser. Låt människor få veta att du är en tillförlitlig källa och en expert inom just ditt område.

Fem. När du bygger ett nätverk är det viktigt att agera proffsigt, och med en vänlig attityd kommer man långt. Vårda dina nyckelpersoner ömt och ha en personlig kontakt för att hålla dig uppdaterad.