Dela sidan:

UX en helhetsupplevelse

Igår fick jag frågan om hur jag ser på UX (User Experience). För mig är UX bra marknadsföring. Det handlar om att veta vem som är din målgrupp, veta vad som är viktigt för dem, veta varför det är viktigt för dem och utforma marknadsföringen därefter.

Det handlar om att lyssna och anpassa sig till den föränderliga marknaden. Använda insikter för att lära känna sin målgrupp på djupet. Se kunderna som era guider, om företaget lyssnar kommer människor att berätta om sina liv, vad dom är intresserade av och vilka behov dom har. Utnyttja denna feedback och realtidsdata.

Kundens åsikter kan ge insikter om människors beteenden, preferenser och behov. Företag måste lägga mer kraft på att utveckla sitt sätt att möta människor. Du kan visa omgivningen vad ditt företag står för genom alltid möta era kunder bra på alla plattformar, telefon som den sociala webben.

Om man tar bort produkten/tjänsten, hur ska ni få kunderna att välja just er? Relationen till kunderna är enormt viktig. Kommunikationen har nu blivit en viktig affärsfråga, och företag bör ha en tydligt strategisk plan hur den sociala relationen ska byggas.För att förbättra människors erfarenhet av er och ert varumärke, se till att ni vet vilka era kunder är, och att ni talar kundens språk.