Dela sidan:

Byråer som tystnar under semestertider

Jag blir alldeles matt när sommaren kommer och företag tystnar. Är det verkligen så att all digital kommunikation måste avstanna? Jag är kanske en lättretlig person, men byråer som har sömniga sociala konton är något som retar mig. Är man en byrå som jobbar med kommunikation så jobbar man, oavsett årstid. En byrå som jag har tittat närmare på skriver till exempel på Facebook att de uppmanar deras följare att inte följa dem där, för de är inte så aktiva på plattformen, och hänvisar istället till deras Twitterkonto som i sin tur är lika tyst. Tittar man sedan på deras LinkedIn så är det samma visa även där. Varför är det så svårt för företag att leva som de lär? Jag hörde för en tid sedan en smart person säga att en bra PR-konsult är en person som kan göra bra pr för sig själv. Det bör vara samma regler för contentbyråer och andra.

Anpassa din tysta byrå och häng med! Ni måste dagligen förändra er, för vår kommunikativa värld kommer inte att stå still digitalt. Det gäller att vara tillgänglig för tvåvägskommunikation dagligen för att stå emot konkurrensen bland byråerna samt för att se möjligheter för affärsutveckling.