Dela sidan:

Vilka bra saker har ditt företag gjort den senaste tiden?

Det är måndag och vädret är höstigt kallt som det ska vara. Kanske sitter du just nu och tänker på vad du ska kommunicera om den här veckan, men du har svårt att hitta content som inte är nonsens. Här är några förslag till dig som behöver lite inspiration:

Socialt engagemang. Aktörer inom näringslivet har mycket de kan bidra med till samhällsutvecklingen. Jag är nog inte ensam om att vilja stödja och köpa från bolag som har ett högre syfte, som tar ansvar och som arbetar för ett bättre samhälle. Berätta hur ditt företag bidrar till samhället.

Seminarier. Ska ditt företag vara en partner eller värd för ett seminarium? Är kanske någon av era anställda på plats på ett event? Se till dokumentera, då har du content att arbeta med. Dela vidare era insikter från seminariet digitalt.

Milstolpar! Ditt företag kanske inte har 100 år på nacken, men företaget kanske har fått en utmärkelse av något slag? Sprid det digitalt och internt. Den interna varumärkesstoltheten får inte förringas! Man bygger ett varumärke inifrån och ut.

Trender. Ditt företags produkter eller tjänster är kanske aktuella vid en särskild realtidshändelse. Du kanske jobbar på en hamburgerrestaurangs marknadsavdelning, då hade ni förra veckan exempelvis kunnat erbjuda en plats garanterat är fri från clowner, ett löfte som en viss konkurrent kanske inte kan hålla. Men nu är det en ny vecka och clowner är historia. Med facit i hand och nyhetsskildringen som har varit så kanske det även hade gett företaget en bitter eftersmak.

Det finns såklart mängder av idéer, men det är viktigt att du fokuserar på kvalitet och inte kvantitet!

Här hittar du ytterligare idéer.

johanna.lindskog@lindell.org