Dela sidan:

#LadyDoritos – en krispig viral snackis

PepsiCo började veckan med att “lansera” chips för kvinnor – LadyDorito. Historien började i en intervju där Indra Nooy, vd för PepsiCo berättade att kvinnor inte gillar att äta chipssmulor.

Journalisten ber Nooyi att berätta skillnaden mellan hur män och kvinnor äter sina chips. Svaren som följer har blivit virala och LadyDorito lanserades därmed effektivt över hela världen.

Nooyi menar att män och speciellt unga killar älskar sina Doritos och att de slickar sina fingrar. När de endast har smulorna kvar på botten i påsen, häller de dem i munnen för att inte gå miste av den goda smaken, och fortsätter förklara att kvinnor skulle älska att göra detsamma, men det gör det inte för de gillar inte att prassla påsen för högt offentligt. Och de slickar inte sina fingrar eller häller de kvarvarande smulorna i munnen.

Nooyi säger också i intervjun att de är i full färd med att lansera olika förpackningar för kvinnor, till exempel en påse som passar i handväskan för kvinnor älskar att bära med sig snacks.

Den digitala massan har inte varit nådig, och PepsiCo fick snabbt gå ut och dementerade chips avsedda för kvinnor med förklaringen att allt var ett missförstånd.

 

 

johanna.lindskog@lindell.org