Dela sidan:

Vem är du – en snackare eller en doer?

Att vara en doer är en väldigt bra egenskap. Det är personen som faktiskt utför och sätter bollar i rullning.

Om jag ska hårdra pr-branschen finns det två slags personligheter. Snackarna och doers. Snackarna pratar och får inget gjort. De vill göra så mycket, men gör inget. Och de lever alltid i det förflutna eller i framtiden, men aldrig i nuet. Det är inte en egenskap som jag sätter högt på min favoritlista. Tvärtom. Personer som pratar verkar ibland prata mycket för att övertyga sig själva att det de säger verkligen kommer att ske. Orden bildar stora, breda, tomma och meningslösa fluffmeningar.

En snackare har lösningarna på allt, hur varumärket ska växa, eller hur bolaget ska tjäna mer pengar eller hur kollegan ska accelerera sin karriär. Men det tragiska är att talaren aldrig agerar på sina egna lösningar eller hens stora planer.

Men! Det fina är att alla kan ändra sig. En snackare kan bli en doer. Jag är övertygad om att om man tror att man kommer göra bra saker, kommer man en dag att göra det. Alla är speciella och alla kan förändra världen.