Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Johanna Lindskog Lindell

Jag heter Johanna Lindskog Lindell och är pr-rådgivaren som bygger och ger varumärken en tydlig och mänsklig röst. Mitt fokus ligger är PR, data och sociala medier, tre saker som gärna får blandas. Har bloggat på Resumé sedan 2013.


Publicerad 3 april 2019

4 tecken på att du behöver ledighet

Bild: Jocelyn

Har ni som jag haft en intensiv jobbstart på 2019? Håll ut det är snart påsk och kanske tillfälle för ledighet.

Här är fyra tecken på att du behöver ta några lediga dagar:

1. Rutiner gör dig uttråkad
Om du känner att dina dagar suddas ihop genom monotona arbetsuppgifter är det dags att planera in ett break eller en resa! Det kommer öka din kreativitet och skapa nya idéer. Det bästa med att planera resor är att du har något att se fram emot.

En oengagerad pr-rådgivare är inte bra för något varumärke.

2. Sömnbrist
Sömnlösa nätter utan egentligen anledning kan vara tecken på ångest och oro. Å andra sidan kanske du är som jag – en nattmänniska som tycker att alla andra går och lägger sig alldeles för tidigt. Oavsett vad så är sömn viktig, se till att ta itu med oro eller rastlöshet – du kommer bli mer produktiv och avslappnad.

3. Du börjar slarva med ditt jobb
Börjar du göra misstag med uppgifter som du aldrig tidigare gjort? Missar du möten eller missar viktiga deadlines? När du märker att det börjar hända är det bättre för företaget att du tar ett break.

4. Småsaker blir stora
Att överreagera på småsaker är ett tecken på att du inte är i balans. Det är inte kul för dig och framförallt inte dina kollegor! För allas skull – ta semester.

 

Dela blogginlägget:

Mer från Johanna Lindskog Lindell

Till bloggen >

10 saker som PR-personer ogillar med att jobba hemifrån

Jag bytte jobb precis när pandemin var här för att stanna. Att digitalt styra ett varumärke har dock inte varit något problem! Jag bytte varumärke från ena dagen till den...

7 juni 2021

Vikten av proaktiv PR

Jag är helt övertygad om att hela tiden ligga steget före är en viktig bit när man bygger eller vässar ett varumärke. Där kommer proaktiv kommunikation in, framåtlutande och nötade...

29 mars 2021

Genialisk PR-kampanj?

En lokal restaurang i Toronto har skapat en färsk kampanj som sticker ut, en kampanj som många hyllar. Good Fortune Burger släppte precis en moderniserad version av sin vanliga meny. Istället...

15 mars 2021