Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag24.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Johanna Lindskog Lindell

Jag heter Johanna Lindskog Lindell och är pr-rådgivaren som bygger och ger varumärken en tydlig och mänsklig röst. Mitt fokus ligger är PR, data och sociala medier, tre saker som gärna får blandas. Har bloggat på Resumé sedan 2013.


Publicerad 28 November 2014

9 misstag som företag gör på sociala medier

Vad som kan vara ett misstag på mitt företags tidslinje kan vara en bra strategi för dig eller din kund. Vi alla har olika data på våra sociala plattformar, att publicera ett inlägg kl 09 en lördagsmorgon kanske inte fungerar för mig, men för dig kanske det är en strålande idé.

Sociala medier fortsätter att utvecklas, analysverktygen förbättras hela tiden och du kan optimera dina strategier online för att få maximal effekt. Sociala medier har förändrat hur varumärken och kunder kommunicerar med varandra. Företag måste anpassa sina strategier för att tillgodose det beteendet.

Sociala medier får oss att fundera på vårt företags varumärke på olika sätt, hela tiden. Det kan handla om att engagera kunder på en Facebook-sida, hantera realtidsattacker på ditt företag eller lyssna på dem som pratar om ditt varumärke. Relationen till kunderna blir enormt viktig. Kommunikationen är en viktig affärsfråga, och företag bör ha en tydlig strategisk plan för byggandet av sociala relationer. Detta sker inte över en vecka, utan byggs med tiden. Sociala medier skapar en möjligheten att lära känna dina kunder på ett sätt som tidigare inte var möjligt. Den här informationen och kunskapen måste betalas med respekt, pålitlighet och ärlighet, som i gengäld skapar lojala kunder. Data från sociala plattformar kan ge dig insikter i meddelandehantering och positionering.

Här är en infografik som Jason Squires har gjort, den visar vad företag bör ha i åtanke när de jobbar med digital kommunikation:

(Klicka på bilden för att göra den större)

Infografik: Jason Squire

Dela blogginlägget:

Mer från Johanna Lindskog Lindell

Till bloggen >

De skarpaste kommunikatörerna jobbar inte längre bara på byrå

Inhousebyråer blir allt vanligare då fler företag nu vill ha spetskompetens inom kommunikation inom sina egna väggar, mycket för att ledtiderna förkortas. Därför är det inte heller särskilt konstigt att...

24 Februari 2020

8 giftiga chefer som får anställda att säga upp sig

Foto av jeehoots.com på Unsplash Att välja sin chef är viktig, för en dålig chef kommer inte bara äventyra din karriär, de kommer också att påverka ditt personliga liv negativt. Business...

11 Februari 2020

Satsa på Person-PR!

Person-PR, varför är det så få byråer i Sverige som har det i sitt erbjudande idag mot kunder? Det är och kommer vara superviktigt framöver. Om jag hade varit byrå-vd,...

6 Februari 2020