Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag09.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Johanna Lindskog Lindell

Jag heter Johanna Lindskog Lindell och är pr-rådgivaren som bygger och ger varumärken en tydlig och mänsklig röst. Mitt fokus ligger är PR, data och sociala medier, tre saker som gärna får blandas. Har bloggat på Resumé sedan 2013.


Publicerad 31 Januari 2019

Bättre år för kvinnor i Super Bowl 2019

På söndag drar Super Bowl igång. Det verkar som det har skett en god förändring i reklamfilmerna. Många av de filmer som “läckt” har en kvinnlig huvudroll och det verkar som kvinnorna inte bara har fått tagit plats framför kameran utan även bakom. En bra utveckling då nästan hälften av Super Bowl-publiken är kvinnor. Förra året tittade 48,6 miljoner kvinnor på Super Bowl enligt Ad Age.

Förra året hade endast 13 kvinnor huvudroll eller en roll i Super Bowl-reklamfilmer jämfört med 50 män.

Här är Toyotas film med fotbollspelaren Antoinette ”Toni” Harris.

johanna.lindskog@lindell.org

 

Dela blogginlägget:

Mer från Johanna Lindskog Lindell

Till bloggen >

Kommunikativt ledarskap, viktigare än någonsin

Många av oss har arbetat på distans väldigt länge och det kan göra att vissa människor kan känna sig överflödiga och frånkopplade. Därför är kommunikativt ledarskap viktigare än någonsin. Dagens...

2 Juli 2020

Grundstenen i PR är relationer

Vissa människor verkar tro att det är glamoröst och lätt att jobba med pr, men det är snarare ett hårt arbete. Något som jag fått erfara genom åren är att...

30 Juni 2020

Yttrandefrihet är inte ansvarsfrihet

Igår sparkades Alexander Bard från TV4 efter det rasistiska utspelet han gjorde förra veckan. Tidigare menade kanalens presschef att Alexander Bard ger uttryck för sina egna privata åsikter på sina...

15 Juni 2020