lördag25 mars

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Johanna Lindskog Lindell

Jag heter Johanna Lindskog Lindell och är pr-rådgivaren som bygger och ger varumärken en tydlig och mänsklig röst. Mitt fokus ligger är PR, data och sociala medier, tre saker som gärna får blandas. Har bloggat på Resumé sedan 2013.


Publicerad 16 april 2019

Careem – ett bra exempel på realtidsmarknadsföring

Ni kanske la märke till att Facebook, WhatsApp och Instagram låg nere i söndags? Under cirka två timmar var det problem för plattformarnas användare att uppdatera sina flöden.

På Twitter klagade människor på plattformarnas uppehåll och det såg transportjänsten Careem, som nyligen förvärvats av Uber i Dubai, som en möjlighet och tog tillfället i akt och agerade i realtid. Jag är väldigt svag för snabba bolag!

Careem erbjöd kunder rabatterade åkningar och uppmanade människor att träffas IRL istället för digitalt som omväxling. Rabattkoden var “FBIGWADOWN” Fyndigt!

 

 

Dela blogginlägget:

Mer från Johanna Lindskog Lindell

Till bloggen >

Framgångar

Foto Miguel Bruna på Unsplash Jag har en framgångsrik vän som inte alls trivdes på sitt förra jobb, då chefen hela tiden förminskade personens insatser. För att jobbet skulle flyta på...

3 oktober 2022

Fyra regler i PR-världen

Foto av Daniel Fazio på Unsplash Vad gör en bra pr-rådgivare? En uppfattning många utanför branschen kan ha är att de som arbetar med pr är någon form av lömska sanningsförvrängare...

21 juni 2022

Att pitcha nyheter är som att dejta

Foto av Jess Bailey på Unsplash Många av de personerna som jag träffar i mitt arbete undrar ofta hur jag jobbar med att pitcha nyheter till media. Jag ser ju mig...

18 maj 2022