Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag08.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Johanna Lindskog Lindell

Jag heter Johanna Lindskog Lindell och är pr-rådgivaren som bygger och ger varumärken en tydlig och mänsklig röst. Mitt fokus ligger är PR, data och sociala medier, tre saker som gärna får blandas. Har bloggat på Resumé sedan 2013.


Publicerad 16 April 2019

Careem – ett bra exempel på realtidsmarknadsföring

Ni kanske la märke till att Facebook, WhatsApp och Instagram låg nere i söndags? Under cirka två timmar var det problem för plattformarnas användare att uppdatera sina flöden.

På Twitter klagade människor på plattformarnas uppehåll och det såg transportjänsten Careem, som nyligen förvärvats av Uber i Dubai, som en möjlighet och tog tillfället i akt och agerade i realtid. Jag är väldigt svag för snabba bolag!

Careem erbjöd kunder rabatterade åkningar och uppmanade människor att träffas IRL istället för digitalt som omväxling. Rabattkoden var “FBIGWADOWN” Fyndigt!

 

 

Dela blogginlägget:

Mer från Johanna Lindskog Lindell

Till bloggen >

Kommunikativt ledarskap, viktigare än någonsin

Många av oss har arbetat på distans väldigt länge och det kan göra att vissa människor kan känna sig överflödiga och frånkopplade. Därför är kommunikativt ledarskap viktigare än någonsin. Dagens...

2 Juli 2020

Grundstenen i PR är relationer

Vissa människor verkar tro att det är glamoröst och lätt att jobba med pr, men det är snarare ett hårt arbete. Något som jag fått erfara genom åren är att...

30 Juni 2020

Yttrandefrihet är inte ansvarsfrihet

Igår sparkades Alexander Bard från TV4 efter det rasistiska utspelet han gjorde förra veckan. Tidigare menade kanalens presschef att Alexander Bard ger uttryck för sina egna privata åsikter på sina...

15 Juni 2020