Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Johanna Lindskog Lindell

Jag heter Johanna Lindskog Lindell och är pr-rådgivaren som bygger och ger varumärken en tydlig och mänsklig röst. Mitt fokus ligger är PR, data och sociala medier, tre saker som gärna får blandas. Har bloggat på Resumé sedan 2013.


Publicerad 16 oktober 2019

Därför bör alla ha en skrytlista

En framgångsrik karriär byggs oftast upp av hårt arbete, där dina prestationer inte bör gå obemärkt förbi. Du kanske nu tänker att ditt hårda arbete bör tala sitt tydliga språk, men ibland måste man själv belysa prestationerna, för att få det erkännande man förtjänar.

De flesta, oavsett bransch, har någon gång under året en tid då det är dags att påvisa sina prestationer – vad man egentligen har utfört med bravur. Om någon skulle fråga dig, ”Vad gjorde du den här månaden på jobbet som du är mest stolt över?” skulle du kunna svara? Kanske inte. Det är lätt att fastna i det dagliga arbetet och glömma de fantastiska saker du gjort för varumärket/varumärken du jobbar för.

Lösningen är att alla borde ha en skrytlista. Det kan vara svårt att hålla reda på alla detaljer, men en lista som uppdateras löpande med det som du tycker du har gjort är bra.

Listan kan komma väl till hands, speciellt när du sitter med en ny chef som undrar vad du har åstadkommit. Då är det bara att ta fram den och uppdatera personen. Du kan inte bara hänvisa till listan, utan även dela den direkt. Det är klart man ska slå sig för bröstet när man har gjort något bra. Det uppmuntrar också en kultur att fira prestationer i teamet. Om ingen att säger att du är bra, så får du helt enkelt säga det själv. Minst en gång per dag!

johanna.lindskog@lindell.org

Dela blogginlägget:

Mer från Johanna Lindskog Lindell

Till bloggen >

Rebeller behövs!

När de flesta människor tänker på en ”rebell”, tänker de på en jobbig person – någon som inte gillar att följa instruktionerna och som orsakar obekvämligheter. Men kom ihåg rebeller som...

4 oktober 2021

Nej-sägarna

Nej-sägarna är de personerna som alltid ser ett halvtomt glas, de som aldrig ser lösningar och bemöter nya idéer med negativitet och skepticism. Märkligt nog verkar många lyssna mer till...

20 september 2021

Här kommer tre PR-råd

Foto av Vonecia Carswell på Unsplash PR handlar främst om relationer. Bränner man dem blir det svårt att få jobbet gjort. Efter några år på nacken i PR-branschen är det här...

7 september 2021