Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Johanna Lindskog Lindell

Jag heter Johanna Lindskog Lindell och är pr-rådgivaren som bygger och ger varumärken en tydlig och mänsklig röst. Mitt fokus ligger är PR, data och sociala medier, tre saker som gärna får blandas. Har bloggat på Resumé sedan 2013.


Publicerad 16 Oktober 2019

Därför bör alla ha en skrytlista

En framgångsrik karriär byggs oftast upp av hårt arbete, där dina prestationer inte bör gå obemärkt förbi. Du kanske nu tänker att ditt hårda arbete bör tala sitt tydliga språk, men ibland måste man själv belysa prestationerna, för att få det erkännande man förtjänar.

De flesta, oavsett bransch, har någon gång under året en tid då det är dags att påvisa sina prestationer – vad man egentligen har utfört med bravur. Om någon skulle fråga dig, ”Vad gjorde du den här månaden på jobbet som du är mest stolt över?” skulle du kunna svara? Kanske inte. Det är lätt att fastna i det dagliga arbetet och glömma de fantastiska saker du gjort för varumärket/varumärken du jobbar för.

Lösningen är att alla borde ha en skrytlista. Det kan vara svårt att hålla reda på alla detaljer, men en lista som uppdateras löpande med det som du tycker du har gjort är bra.

Listan kan komma väl till hands, speciellt när du sitter med en ny chef som undrar vad du har åstadkommit. Då är det bara att ta fram den och uppdatera personen. Du kan inte bara hänvisa till listan, utan även dela den direkt. Det är klart man ska slå sig för bröstet när man har gjort något bra. Det uppmuntrar också en kultur att fira prestationer i teamet. Om ingen att säger att du är bra, så får du helt enkelt säga det själv. Minst en gång per dag!

johanna.lindskog@lindell.org

Dela blogginlägget:

Mer från Johanna Lindskog Lindell

Till bloggen >

Företag behöver rebeller

Foto Miguel Bruna på Unsplash Jag fullkomligen älskar rebeller på arbetsplatser! När de flesta människor tänker på en rebell, tänker de kanske på en ganska jobbig person, någon som inte gillar...

19 November 2019

Ta ledigt eller byt jobb!

Foto av Jason Leung på Unsplash Har ni som jag haft en intensiv höst? Håll ut det är snart julledighet och tillfälle för vila ut i några dagar eller kanske rent...

14 November 2019

Strategi 2020: ökat fokus på vad som gör ett varumärke mänskligt

Foto: Nik Shuliahin från Unsplash Ny rapport från WE communications Brands in Motion 2019 visar att de finns stigande förväntan på att varumärken tar ansvar i en alltmer polariserad värld. I undersökningen...

8 November 2019