Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag19.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Johanna Lindskog Lindell

Jag heter Johanna Lindskog Lindell och är pr-rådgivaren som bygger och ger varumärken en tydlig och mänsklig röst. Mitt fokus ligger är PR, data och sociala medier, tre saker som gärna får blandas. Har bloggat på Resumé sedan 2013.


Publicerad 26 Augusti 2019

Fem nivåer av person-PR

Jag tänker alltid att allt är som ett spel som kan poängsättas. Kör det ihop sig på en bana, så är det bara att testa igen. Här är fem nivåer att nå inom person-pr. Vilken level är du på?

Nivå 1: Basexperter. Dessa experter respekteras väl inom sina företag och av sina kunder, men de har liten synlighet utanför denna publik. Dock börjar de mest synligaste experterna sin resa här.

Nivå 2: Lokala hjältar. Dessa personer börjar bli kända utanför sina företag. De är mer aktiva i sitt lokala närområden och får ibland prata genom branschmedier och nämns på bloggar. De kanske till och med tar med sig hem nya affärer till sitt företag.

Nivå 3: Rising Stars. Dessa experter har utvecklat ett regionalt rykte. De är ganska välkända bland kollegor i deras område, de talar och skriver ofta kring sina kompetensområden både i sina egna kanaler och i förtjänad media.

Nivå 4: Industrirockstjärnor. Dessa namn är kända över hela landet för sina nischområden. De lockar människor till sina företag, och resultat blir att de är en betydande tillgång för företaget.

Nivå 5: Globala superstjärnor. Världens elitexperter har brutit ut ur sina nischer och blivit mer erkända i sina branscher. Företag och människor runt om i världen vill kopplas till dem.

Läs mer här

johanna.lindskog@lindell.org

Dela blogginlägget:

Mer från Johanna Lindskog Lindell

Till bloggen >

8 giftiga chefer som får anställda att säga upp sig

Foto av jeehoots.com på Unsplash Att välja sin chef är viktig, för en dålig chef kommer inte bara äventyra din karriär, de kommer också att påverka ditt personliga liv negativt. Business...

11 Februari 2020

Satsa på Person-PR!

Person-PR, varför är det så få byråer i Sverige som har det i sitt erbjudande idag mot kunder? Det är och kommer vara superviktigt framöver. Om jag hade varit byrå-vd,...

6 Februari 2020

Nu förbjuder The Guardian fossilannonser

The Guardian gjorde ett modigt ställningstagande i onsdags. De ska inte längre acceptera annonspengar från olje- och gasföretag och beslutet trädde i kraft omedelbart. Tidningens motiverade sitt ställningstagande med uttalandet:...

4 Februari 2020