Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Johanna Lindskog Lindell

Jag heter Johanna Lindskog Lindell och är pr-rådgivaren som bygger och ger varumärken en tydlig och mänsklig röst. Mitt fokus ligger är PR, data och sociala medier, tre saker som gärna får blandas. Har bloggat på Resumé sedan 2013.


Publicerad 19 november 2019

Företag behöver rebeller

Foto Miguel Bruna på Unsplash

Jag fullkomligen älskar rebeller på arbetsplatser! När de flesta människor tänker på en rebell, tänker de kanske på en ganska jobbig person, någon som inte gillar att följa instruktionerna och som orsakar obekvämligheter.

Jag tänker att de är just den friska fläkten som så många bolag behöver, en person som helt enkelt inte anpassar sig. De behövs då de skapar friktionen som krävs för att testa nya idéer och alternativa sätt som leder till bättre lösningar. Företag och organisationer måste hela tiden hitta nya innovativa sätt att vara relevanta i en ständigt föränderlig värld.

Människor som utmanar är inte upproriska bara för sakens skull. De gör det av en stark önskan att agera på ett sätt som stämmer överens med deras prioriteringar och värderingar. De kanske inte är överförtjusta i regler men älskar desto mer kunskap.

En vacker aspekt med att vara människa är att vi alla faktist har kraften att ändra saker som vi inte håller med om.

Steve Jobs frågade sig själv i spegeln varje morgon ”If today were the last day of my life, would I want to do what I am about to do today?” Var hans svar “Nej” för många gånger i rad, visste han att det var dags att agera.

Våga vara rebell idag och imorgon och ha alltid empati och medkänsla för dina medmänniskor. Det är viktigt.

 

Här hittar du den ursprungliga texten.

Dela blogginlägget:

Mer från Johanna Lindskog Lindell

Till bloggen >

Rebeller behövs!

När de flesta människor tänker på en ”rebell”, tänker de på en jobbig person – någon som inte gillar att följa instruktionerna och som orsakar obekvämligheter. Men kom ihåg rebeller som...

4 oktober 2021

Nej-sägarna

Nej-sägarna är de personerna som alltid ser ett halvtomt glas, de som aldrig ser lösningar och bemöter nya idéer med negativitet och skepticism. Märkligt nog verkar många lyssna mer till...

20 september 2021

Här kommer tre PR-råd

Foto av Vonecia Carswell på Unsplash PR handlar främst om relationer. Bränner man dem blir det svårt att få jobbet gjort. Efter några år på nacken i PR-branschen är det här...

7 september 2021