Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag07.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Johanna Lindskog Lindell

Jag heter Johanna Lindskog Lindell och är pr-rådgivaren som bygger och ger varumärken en tydlig och mänsklig röst. Mitt fokus ligger är PR, data och sociala medier, tre saker som gärna får blandas. Har bloggat på Resumé sedan 2013.


Publicerad 8 Maj 2015

Ge ditt företag en röst genom bloggen

Bloggen är ett viktigt verktyg för företag, ett verktyg som många förbiser. Genom bloggen kan ditt företag snabbt bemöta kritik och kommunicera i realtid. Den största styrkan är att ditt varumärke får en röst, stil, ton och personlighet. En av de andra stora fördelarna med att blogga är att du kan locka en hel rad nya potentiella kunder som kanske inte har hört talas om er innan. Företag som har en stark digital närvaro ligger hästlängder före sina konkurrenter som inte satsar på digital kommunikation. Kunderna är idag digitala, och de gör sin egen research och blir säkerligen mer benägna att välja just din produkt än från ett företag utan en digital röst.

Ta en titt på den här infografiken som CJG digital marketing har gjort. Den är baserad på en undersökning från Hubspot och lär dig varför bloggande är bra för ditt företag!

Top-8-Proven-Benefits-of-Business-Blogging

Dela blogginlägget:

Mer från Johanna Lindskog Lindell

Till bloggen >

En ny tid

Foto av RetroSupply på Unsplash Personer som hanterar pr förstår att deras primära uppgift nu är att se till att de företag de representerar ska navigera utmanande omständigheter. Dock bör man...

2 Juni 2020

Hantera kommunikation med eftertanke

Påminnelse till alla varumärken: Var extra försiktig när du annonserar mitt i pandemin. Här är två avskräckande exempel: Pepsi möttes av digitalt hån på nätet efter att ha sponsrat en annonsyta...

27 Maj 2020

Vet du vem din influencer är?

Efter Paolo-disastern som briserat de senaste dagarna kanske många företag funderar nu på hur man egentligen ska tänka kring samarbete med influencers. Många företag har idag avslutat sina samarbeten med...

22 Maj 2020