Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Johanna Lindskog Lindell

Jag heter Johanna Lindskog Lindell och är pr-rådgivaren som bygger och ger varumärken en tydlig och mänsklig röst. Mitt fokus ligger är PR, data och sociala medier, tre saker som gärna får blandas. Har bloggat på Resumé sedan 2013.


Publicerad 15 mars 2021

Genialisk PR-kampanj?

En lokal restaurang i Toronto har skapat en färsk kampanj som sticker ut, en kampanj som många hyllar. Good Fortune Burger släppte precis en moderniserad version av sin vanliga meny.

Istället för de vanliga namnen på burgarna har de döpt sina rätter till namn som ”USB Wired Mouse” och ”Ergonomic Aluminum Laptop Stand”.

Syftet är förstås att få chefen att betala för maten i tron om att det har inhandlats kontorsmaterial istället för saftiga burgare. Kampanjen har fått stor uppmärksamhet i sociala medier, så man får väl anta att den som stod bakom kampanjen kan känna sig nöjd nu. Jag vet iallafall var jag kommer äta burgare nästa gång jag är i Toronto (men betala ur egen ficka).

 

 

Dela blogginlägget:

Mer från Johanna Lindskog Lindell

Till bloggen >

Att pitcha nyheter är som att dejta

Foto av Jess Bailey på Unsplash Många av de personerna som jag träffar i mitt arbete undrar ofta hur jag jobbar med att pitcha nyheter till media. Jag ser ju mig...

18 maj 2022

Rebeller behövs i bolag

När de flesta människor tänker på en ”rebell”, tänker de på en jobbig person – någon som inte gillar att följa instruktionerna och som orsakar obekvämligheter. Men kom ihåg rebeller som...

16 maj 2022

Onödiga möten – slöseri med viktig tid

Jag är verkligen inte ett fan av möten. Jag har tillochmed flyttat ut från mitt kontor och sitter i receptionen så jag hela tiden är tillgänglig för ta snabba samtal...

4 maj 2022