Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Johanna Lindskog Lindell

Jag heter Johanna Lindskog Lindell och är pr-rådgivaren som bygger och ger varumärken en tydlig och mänsklig röst. Mitt fokus ligger är PR, data och sociala medier, tre saker som gärna får blandas. Har bloggat på Resumé sedan 2013.


Publicerad 15 mars 2021

Genialisk PR-kampanj?

En lokal restaurang i Toronto har skapat en färsk kampanj som sticker ut, en kampanj som många hyllar. Good Fortune Burger släppte precis en moderniserad version av sin vanliga meny.

Istället för de vanliga namnen på burgarna har de döpt sina rätter till namn som ”USB Wired Mouse” och ”Ergonomic Aluminum Laptop Stand”.

Syftet är förstås att få chefen att betala för maten i tron om att det har inhandlats kontorsmaterial istället för saftiga burgare. Kampanjen har fått stor uppmärksamhet i sociala medier, så man får väl anta att den som stod bakom kampanjen kan känna sig nöjd nu. Jag vet iallafall var jag kommer äta burgare nästa gång jag är i Toronto (men betala ur egen ficka).

 

 

Dela blogginlägget:

Mer från Johanna Lindskog Lindell

Till bloggen >

Här kommer tre PR-råd

Foto av Vonecia Carswell på Unsplash PR handlar främst om relationer. Bränner man dem blir det svårt att få jobbet gjort. Efter några år på nacken i PR-branschen är det här...

7 september 2021

Är du en PR-stjärna?

Det finns mängder med rådgivare och konsulter inom PR. Men vad är det egentligen som krävs för att bli en framgångsrik PR-rådgivare som kunderna eftersöker? Varje dag är en utmaning...

23 augusti 2021

Boosta dig själv!

Foto Miguel Bruna på Unsplash En framgångsrik karriär byggs oftast upp av hårt arbete, där dina prestationer inte ska gå obemärkt förbi. Ditt hårda arbete bör tala sitt tydliga språk, men...

16 augusti 2021

Se fler branschtitlar från Bonnier News