Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag24.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Johanna Lindskog Lindell

Jag heter Johanna Lindskog Lindell och är pr-rådgivaren som bygger och ger varumärken en tydlig och mänsklig röst. Mitt fokus ligger är PR, data och sociala medier, tre saker som gärna får blandas. Har bloggat på Resumé sedan 2013.


Publicerad 4 Juli 2016

Har Almedalsveckan tappat kraft i sociala medier?

notifiedDå var Almedalsveckan igång! Igår släppte omvärldsbevakningsföretaget Notified en rapport som visar data på hur det såg ut på Twitter 2015 vs 2016. Undersökningen visar att antalet tweets som handlar om Almedalen sjunkit i år. Vad kan det här bero på? Är det EM som hägrar och tar fokus från Almedalens start eller har engagemanget sjunkit i allmänhet på Twitter till förmån för andra plattformar som växer sig starkare och stjäl mer plats? Har Almedalens ödesprognoser slagit in, fast antalet evenemang (över 3 700) under veckan slagit nya rekord? Chansen är också att det är Twitter som tappat kraft i Sverige.

Det ska verkligen bli spännande att följa Almedalsveckans digitala utveckling!

 

 

Dela blogginlägget:

Mer från Johanna Lindskog Lindell

Till bloggen >

De skarpaste kommunikatörerna jobbar inte längre bara på byrå

Inhousebyråer blir allt vanligare då fler företag nu vill ha spetskompetens inom kommunikation inom sina egna väggar, mycket för att ledtiderna förkortas. Därför är det inte heller särskilt konstigt att...

24 Februari 2020

8 giftiga chefer som får anställda att säga upp sig

Foto av jeehoots.com på Unsplash Att välja sin chef är viktig, för en dålig chef kommer inte bara äventyra din karriär, de kommer också att påverka ditt personliga liv negativt. Business...

11 Februari 2020

Satsa på Person-PR!

Person-PR, varför är det så få byråer i Sverige som har det i sitt erbjudande idag mot kunder? Det är och kommer vara superviktigt framöver. Om jag hade varit byrå-vd,...

6 Februari 2020