Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag06.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Johanna Lindskog Lindell

Jag heter Johanna Lindskog Lindell och är pr-rådgivaren som bygger och ger varumärken en tydlig och mänsklig röst. Mitt fokus ligger är PR, data och sociala medier, tre saker som gärna får blandas. Har bloggat på Resumé sedan 2013.


Publicerad 4 Augusti 2014

Hur ofta ska företagets sociala plattformar uppdateras?

Äntligen, nu är jag tillbaka. Som jag har saknat att skriva här! Det var inte alls nyttigt med internettorka som alla sa. Jag blev stressad av att vara ouppkopplad, jag gillar helt enkelt att ha koll på omvärlden på mina lediga dagar, och så älskar jag mitt jobb.

Nu är det augusti och kanske sitter det en och en annan marknadsförare på sitt nya jobb och funderar så det knakar på vad i all världen han eller hon ska börja ta tag i? Sociala medier såklart! Tro det eller ej men en fråga som jag undrade min första dag på jobbet var: “Hur ofta ska företagets sociala plattformar uppdateras?”

Ett dilemma vi som jobbar inom marknadsföring delar är att vi vill knyta till oss anhängare utan att driva bort dem. Vi strävar efter den perfekta balansen av att dela och lyssna. Bra innehåll kan hittas på en mängd olika ställen, nästa fråga du kan ställa dig är hur ofta du kan dela. Informativ kontra irriterande. Du vill kunna erbjuda dina följare/fans ett värde, men du vill inte gå överstyr. Var är den fina gränsen?

När företaget börjar bygga en närvaro i sociala medier, kan du såklart justera din strategi efterhand och hitta en balans mellan innehåll och frekvens som är rätt för för just er. Den här lathunden kan hjälpa dig om du är i startgroparna för att bygga upp en digital närvaro!

 

Bild: ConstantContact

Dela blogginlägget:

Mer från Johanna Lindskog Lindell

Till bloggen >

En ny tid

Foto av RetroSupply på Unsplash Personer som hanterar pr förstår att deras primära uppgift nu är att se till att de företag de representerar ska navigera utmanande omständigheter. Dock bör man...

2 Juni 2020

Hantera kommunikation med eftertanke

Påminnelse till alla varumärken: Var extra försiktig när du annonserar mitt i pandemin. Här är två avskräckande exempel: Pepsi möttes av digitalt hån på nätet efter att ha sponsrat en annonsyta...

27 Maj 2020

Vet du vem din influencer är?

Efter Paolo-disastern som briserat de senaste dagarna kanske många företag funderar nu på hur man egentligen ska tänka kring samarbete med influencers. Många företag har idag avslutat sina samarbeten med...

22 Maj 2020