Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag07.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Johanna Lindskog Lindell

Jag heter Johanna Lindskog Lindell och är pr-rådgivaren som bygger och ger varumärken en tydlig och mänsklig röst. Mitt fokus ligger är PR, data och sociala medier, tre saker som gärna får blandas. Har bloggat på Resumé sedan 2013.


Publicerad 22 November 2018

Ikväll är det dags för Spinn!

Ikväll koras Sveriges bästa pr-kampanjer! Jag har fått äran att sitta i årets jury, och vet att det därför kommer bli en sprakande kväll full av fantastiskt kommunikationsarbete när vinnarna presenteras.

Hoppas vi ses ikväll!

De nominerade är:

Årets business to business
Bredda bilden – Teknikföretagen, Volontaire
Interaktion För Svenskar (IFS) – Lernia, Juno PR
PU:REST – IVL Svenska Miljöinstitutet, BCW
Swedbank rivstart – Swedbank, Swedbank External Communication
The Lost Typography of Bauhaus – Adobe, Abby Priest
De tysta entreprenörerna – Danske Bank

Årets content marketing
Allt Utom Matchen – Unibet, BCW
Birthual Reality – Gjensidige Försäkring, FLB Europa
Bredda Bilden – Teknikföretagen, Volontaire
En annan Anna – Assistans för dig, Kärnhuset
En MissLyckad webbserie – Länsförsäkringar, Stendahls
Glashuset i öknen – Guardian Glass, Graviz
Grönsaksmålet – Odlarna.se, mplusm

Årets influencerkampanj
#MissLyckad – Länsförsäkringar, Stendahls
Allt Utom Matchen – Unibet, BCW
Berg flyttar ut – Svenska Spel, Jung Relations
Björn Ranelid spelade Ruzzle och skrev bok – MAG Interactive, Jung Relations
Funny friends of Fanta – Fanta, Isobar/Carat

Årets innovationskampanj
Brithual Reality – Gjensidige Försäkring, FLB Europa
D.EW. & A brew – Nigab, Spotlight
PU:REST – IVL Svenska Miljöinstitutet, Nya Carnegiebryggeriet och Carlsberg Sverige, BCW
The Cabin Cure – Visit Sweden, Prime Weber Shandwick
The Raoul Wallenberg Algorithm – Raoul Wallenberg Academy, Gullers Grupp
The World ́s Most Boring Billboard – Sioo:x, Stendahls
Unspoil Me – Samsung, Wenderfalck

Årets integrerade kampanj
Fotboll utan Fylla – IQ, IQ
MAX första restaurang – MAX Burgers, JMWGolin
Om jag var socialminister – Barncancerfonden, Narva Communications
Ord från verkligheten – Mind, Wenderfalck
Språkstöd – Fastighetsbyrån, Wenderfalck/Forsman & Bodenfors
The Lost Typography of Bauhaus – Adobe, Abby Priest
The Raoul Wallenberg Algorithm – Raoul Wallenberg Academy, Gullers Grupp

Årets konsumentkampanj
Berg flyttar ut – Svenska Spel, Jung Relations
Janne Walk – Svenska Spel/ Oddset, Perfect Fools
Matchen mot mobbning – Swedbank, Prime Weber Shandwick
Surfbältet – Tele2 Sverige, Prime Weber Shandwick
Unspoil Me – Samsung, Wenderfalck

Årets non-profit
Gatuprat – Faktum, Perfect Fools
Om jag var socialminister – Barncancerfonden, Narva Communications
Ord från verkligheten – Mind, Wenderfalck
S.O.C Hör Du Mig? – Maskrosbarn, The Motor/Maskrosbarn
Skänk en tanke – Cancerfonden, Wenderfalck
Stoppa skitsnacket – Locker Room Talk/ Nõberu of Sweden, Beyond Communication
The Raoul Wallenberg Algorithm – Raoul Wallenberg Academy, Gullers Grupp

Årets sociala medierkampanj
Allt Utom Matchen – Unibet, BCW
Ord från verkligheten – Mind, Wenderfalck
Said By Retards – Gil, Stendahls
The Raoul Wallenberg Algorithm – Raoul Wallenberg Academy, Gullers Grupp
Värnpliktsboten – Rekryteringsmyndigheten, FamiljenPangea

Årets samhällsinformationskampanj
Fotboll utan fylla – IQ, IQ
PU:REST – IVL Svenska Miljöinstitutet, Nya Carnegiebryggeriet och Carlsberg Sverige, BCW Värnpliktsboten – Rekryteringsmyndigheten, FamiljenPangea

Årets varumärkesbyggare
Henke & Shoulders – Procter & Gamble, Jung Relations
Jagärlärare – Södertörns Högskola, Gullers Grupp Norrlands Ljus – Spendrups, FLB Europa
Sveriges godaste burgarkedja – MAX Burgers, JMWGolin
Varumärket Teknik – Teknikföretagen, Volontaire
Vi gör skillnad – Vårdföretagarna, Gullers Grupp

Årets bästa PR-kampanj
Frihetskapital – Länsförsäkringar AB, Rippler Communications
Om jag var socialminister – Barncancerfonden, Narva Communications
PU:REST – IVL Svenska Miljöinstitutet, Nya Carnegiebryggeriet och Carlsberg Sverige, BCW
The Raoul Wallenberg Algorithm – Raol Wallenberg Academy, Gullers Grupp
Unspoil Me – Samsung, Wenderfalck

Årets kund
Katarina Klingberg, Arla Foods
Malin Selander, Tele2 Sverige
Marita Wengelin, Max Burgers

Årets rookie
Calle Lindholm, Jung Relations
Jonas Persson, JMWGolin
Katharina Sand, Wenderfalck

Källa: Spinn

Dela blogginlägget:

Mer från Johanna Lindskog Lindell

Till bloggen >

En ny tid

Foto av RetroSupply på Unsplash Personer som hanterar pr förstår att deras primära uppgift nu är att se till att de företag de representerar ska navigera utmanande omständigheter. Dock bör man...

2 Juni 2020

Hantera kommunikation med eftertanke

Påminnelse till alla varumärken: Var extra försiktig när du annonserar mitt i pandemin. Här är två avskräckande exempel: Pepsi möttes av digitalt hån på nätet efter att ha sponsrat en annonsyta...

27 Maj 2020

Vet du vem din influencer är?

Efter Paolo-disastern som briserat de senaste dagarna kanske många företag funderar nu på hur man egentligen ska tänka kring samarbete med influencers. Många företag har idag avslutat sina samarbeten med...

22 Maj 2020