Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Johanna Lindskog Lindell

Jag heter Johanna Lindskog Lindell och är pr-rådgivaren som bygger och ger varumärken en tydlig och mänsklig röst. Mitt fokus ligger är PR, data och sociala medier, tre saker som gärna får blandas. Har bloggat på Resumé sedan 2013.


Publicerad 8 maj 2019

Klädföretaget ASOS agerar med stil

Dåligt beteende är aldrig klädsamt, det fick en användare på Tinder lära sig efter att en kvinna som han kommenterat valde att sprida hans kommentar.

Förra veckan publicerade twittraren @theachippendale en skärmdump på Twitter som visade oönskad feedback angående en klänning som hon bar i en av sina bilder. En man hon blev matchad med på Tinder kände sig tydligen tvungen att förklara för Thea hur dåligt klänningen satt på henne, och hur löjlig hon såg ut i den.


Hennes tweet fick snabbt mycket uppmärksamhet – förmodligen för att  många kvinnor tyvärr kände igen beteendet. Tweeten fångade även klädbolaget ASOS uppmärksamhet som säljer klänningen.

De la till Theas bild på klänningen på deras sajt och twittrade sedan denna rad till henne:

“Swipe right to see who had the last laugh”

Theas förvåning blev stor när hon fick se sig själv på ASOS webbshop, och det går helt klart att dra slutsatsen att hon gick vinnande ur matchen med killen som inte kunde agera respektfullt.

Dela blogginlägget:

Mer från Johanna Lindskog Lindell

Till bloggen >

Rebeller behövs!

När de flesta människor tänker på en ”rebell”, tänker de på en jobbig person – någon som inte gillar att följa instruktionerna och som orsakar obekvämligheter. Men kom ihåg rebeller som...

4 oktober 2021

Nej-sägarna

Nej-sägarna är de personerna som alltid ser ett halvtomt glas, de som aldrig ser lösningar och bemöter nya idéer med negativitet och skepticism. Märkligt nog verkar många lyssna mer till...

20 september 2021

Här kommer tre PR-råd

Foto av Vonecia Carswell på Unsplash PR handlar främst om relationer. Bränner man dem blir det svårt att få jobbet gjort. Efter några år på nacken i PR-branschen är det här...

7 september 2021