måndag29 maj

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Johanna Lindskog Lindell

Jag heter Johanna Lindskog Lindell och är pr-rådgivaren som bygger och ger varumärken en tydlig och mänsklig röst. Mitt fokus ligger är PR, data och sociala medier, tre saker som gärna får blandas. Har bloggat på Resumé sedan 2013.


Publicerad 3 augusti 2020

Låt de anställda höras i digitala medier

Foto av Daniel Fazio på Unsplash

Tänk att det fortfarande finns bolag som är rädda för att anställda kan bli för starka i den digitala sfären. Förra veckan hamnade jag i en diskussion med en företagsledare som sa sig föredra att hans anställda inte skulle höras eller märkas digitalt. Han har inte förstått att de bolag som inte attraherar de digitala starka individerna är också de bolag som kommer vara morgondagens förlorare. Suck.

Jag är helt övertygad om att vårt digitala rykte och engagemang i framtiden kommer mätas likt ett kreditbetyg och poängsättas. Företag som består av digitalt starka människor, dvs de som har en hög digital valuta, kommer vara de bolag som springer om konkurrenterna. Ledare som just nu försummar sin egen digitala närvaro samt kväver andras, kommer inte vara ledare så länge till.

De anställda är bolagets ansikte och röst. Människor representerar alltid sitt företag som de är anställda på och oavsett om de säger att deras digitala ord är ”deras egna åsikt”. Företag som består av digitalt starka människor och som hanterar sitt personliga varumärke med omsorg, kommer med stor sannolikhet också vara till nytta för företaget.

johanna.lindskog@lindell.org

Dela blogginlägget:

Mer från Johanna Lindskog Lindell

Till bloggen >

Framgångar

Foto Miguel Bruna på Unsplash Jag har en framgångsrik vän som inte alls trivdes på sitt förra jobb, då chefen hela tiden förminskade personens insatser. För att jobbet skulle flyta på...

3 oktober 2022

Fyra regler i PR-världen

Foto av Daniel Fazio på Unsplash Vad gör en bra pr-rådgivare? En uppfattning många utanför branschen kan ha är att de som arbetar med pr är någon form av lömska sanningsförvrängare...

21 juni 2022

Att pitcha nyheter är som att dejta

Foto av Jess Bailey på Unsplash Många av de personerna som jag träffar i mitt arbete undrar ofta hur jag jobbar med att pitcha nyheter till media. Jag ser ju mig...

18 maj 2022