Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Johanna Lindskog Lindell

Jag heter Johanna Lindskog Lindell och är pr-rådgivaren som bygger och ger varumärken en tydlig och mänsklig röst. Mitt fokus ligger är PR, data och sociala medier, tre saker som gärna får blandas. Har bloggat på Resumé sedan 2013.


Publicerad 3 augusti 2020

Låt de anställda höras i digitala medier

Foto av Daniel Fazio på Unsplash

Tänk att det fortfarande finns bolag som är rädda för att anställda kan bli för starka i den digitala sfären. Förra veckan hamnade jag i en diskussion med en företagsledare som sa sig föredra att hans anställda inte skulle höras eller märkas digitalt. Han har inte förstått att de bolag som inte attraherar de digitala starka individerna är också de bolag som kommer vara morgondagens förlorare. Suck.

Jag är helt övertygad om att vårt digitala rykte och engagemang i framtiden kommer mätas likt ett kreditbetyg och poängsättas. Företag som består av digitalt starka människor, dvs de som har en hög digital valuta, kommer vara de bolag som springer om konkurrenterna. Ledare som just nu försummar sin egen digitala närvaro samt kväver andras, kommer inte vara ledare så länge till.

De anställda är bolagets ansikte och röst. Människor representerar alltid sitt företag som de är anställda på och oavsett om de säger att deras digitala ord är ”deras egna åsikt”. Företag som består av digitalt starka människor och som hanterar sitt personliga varumärke med omsorg, kommer med stor sannolikhet också vara till nytta för företaget.

johanna.lindskog@lindell.org

Dela blogginlägget:

Mer från Johanna Lindskog Lindell

Till bloggen >

Rebeller behövs!

När de flesta människor tänker på en ”rebell”, tänker de på en jobbig person – någon som inte gillar att följa instruktionerna och som orsakar obekvämligheter. Men kom ihåg rebeller som...

4 oktober 2021

Nej-sägarna

Nej-sägarna är de personerna som alltid ser ett halvtomt glas, de som aldrig ser lösningar och bemöter nya idéer med negativitet och skepticism. Märkligt nog verkar många lyssna mer till...

20 september 2021

Här kommer tre PR-råd

Foto av Vonecia Carswell på Unsplash PR handlar främst om relationer. Bränner man dem blir det svårt att få jobbet gjort. Efter några år på nacken i PR-branschen är det här...

7 september 2021