Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Johanna Lindskog Lindell

Jag heter Johanna Lindskog Lindell och är pr-rådgivaren som bygger och ger varumärken en tydlig och mänsklig röst. Mitt fokus ligger är PR, data och sociala medier, tre saker som gärna får blandas. Har bloggat på Resumé sedan 2013.


Publicerad 11 April 2014

Lekmer startar en fysisk butik

Igår besökte jag Lekmer. Leksaksaffären är mest känd som en e-handelsbutik men nu har dom även startat en fysisk butik i Barkaby. Jag fick chansen att prata med Lekmers VD Fredrik Palm och jag var nyfiken på varför dom väljer att starta en affär när dom finns digitalt. Han enkla svar var:
– Vi vill finnas där kunderna finns. Vi finns digitalt men våra kunder vill även besöka butiker fysiskt.

Den fysiska Lekmer-butiken är ett sätt för kunder att lära känna Lekmer bättre för att i ett senare skede besöka webben. Kunder som handlar i nätbutiken lockas till att besöka den fysiska butiken. Smart. Jag är övertygad om att först etablera sig på nätet och sedan öppna en fysisk butik är ett framgångsrecept.

Den stora utmaningen var nog att knyta ihop strategin med varumärket. Lekmer har till exempel placerat surfplattor vid produkthyllorna så att kunden lätt kan e-handla i den fysiska butiken. Butiken ser ut som den gör digitalt, det är stora moln på väggarna samt har en loungehörna för trötta konsumenter som vill vila en stund. Precis som i den digitala affären kan man kan inte handla med kontanter.

#gladtjejblandleksaker

Dela blogginlägget:

Mer från Johanna Lindskog Lindell

Till bloggen >

Ta ledigt eller byt jobb!

Foto av Jason Leung på Unsplash Har ni som jag haft en intensiv höst? Håll ut det är snart julledighet och tillfälle för vila ut i några dagar eller kanske rent...

14 November 2019

Strategi 2020: ökat fokus på vad som gör ett varumärke mänskligt

Foto: Nik Shuliahin från Unsplash Ny rapport från WE communications Brands in Motion 2019 visar att de finns stigande förväntan på att varumärken tar ansvar i en alltmer polariserad värld. I undersökningen...

8 November 2019

4 anledningar till varför de bästa talangerna säger upp sig

Foto: Brooke Lark från Unsplash Förra veckan träffade jag en företagsledare som berättade att de har svårt att hitta bra kommunikations-personer och att de har en historik med att ha svårt...

4 November 2019