Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Johanna Lindskog Lindell

Jag heter Johanna Lindskog Lindell och är pr-rådgivaren som bygger och ger varumärken en tydlig och mänsklig röst. Mitt fokus ligger är PR, data och sociala medier, tre saker som gärna får blandas. Har bloggat på Resumé sedan 2013.


Publicerad 16 december 2019

Missade du helgens största PR-händelse?

Skärmdump epicgames.com

I lördags var det dags för det stora Fortnite-eventet som många av er säkert hört talas om. Isåfall är du en spelare eller förmodligen någon som känner någon som hänger i Fortnitevärlden. Har du inte hört talas om Fortnite? Ja då är du nog en av få reliker som finns kvar.

Epic som är grundare av det ofantligt populära spelet som tagit världen med storm, gav användarna en förtitt på den nya Star Wars-filmen som snart har premiär. Spelarna fick se filmsnuttar som tidigare inte visats på en stor utomhusbio. Likt Facebook, Twitter och Google är spelet Fornite en mäktig annonsplats som jag tror att få svenska bolag har upptäckt. Fortnite har blivit det mest strömmade och tittade spelet på Twitch, som enligt Business Insider drar in lika många tittare som CNN.

Jag väntar med spänning på det första svenska bolaget som gör ett event i spelet. E-sport är en populär åskådarsport och Fortnites explosiva popularitet öppnar dörren för varumärken hitta nya sätt att nå den eftertraktade Generation Z-marknaden.

För er som inte är bevandrade i spelet Fortnite så är det ett gratis online-spel som lanserades 2017. Spelidén är att 100 spelare samlas på en ö för att kämpa för sin överlevnad. Enligt spelets utvecklare, Epic Games, har de mer än 250 miljoner registrerade användare världen över.

johanna.lindskog@lindell.org

Dela blogginlägget:

Mer från Johanna Lindskog Lindell

Till bloggen >

Rebeller behövs!

När de flesta människor tänker på en ”rebell”, tänker de på en jobbig person – någon som inte gillar att följa instruktionerna och som orsakar obekvämligheter. Men kom ihåg rebeller som...

4 oktober 2021

Nej-sägarna

Nej-sägarna är de personerna som alltid ser ett halvtomt glas, de som aldrig ser lösningar och bemöter nya idéer med negativitet och skepticism. Märkligt nog verkar många lyssna mer till...

20 september 2021

Här kommer tre PR-råd

Foto av Vonecia Carswell på Unsplash PR handlar främst om relationer. Bränner man dem blir det svårt att få jobbet gjort. Efter några år på nacken i PR-branschen är det här...

7 september 2021