Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag22.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Johanna Lindskog Lindell

Jag heter Johanna Lindskog Lindell och är pr-rådgivaren som bygger och ger varumärken en tydlig och mänsklig röst. Mitt fokus ligger är PR, data och sociala medier, tre saker som gärna får blandas. Har bloggat på Resumé sedan 2013.


Publicerad 30 Juni 2019

Mot Almedalen 2019

Foto: (CC BY-SA 2.0) Helen Simonsson

Nu är väskan packad och jag beger mig återigen mot Almedalen. Det sägs att det är färre seminarier i år, men aldrig förr har det varit så många mingel att gå på.

Ok, vad ser jag fram emot denna vecka? Jag hoppas jämställdhet diskuteras lika flitigt som hållbarhet under veckan. Utan ett jämställt näringsliv kommer Sverige halka efter. Det är helt enkelt galet att inte ta tillvara på kompetens som kan driva tillväxt. Sedan hoppas jag verkligen inte att odigitala bolag pratar om digitalisering. Inget får mig att vilja somna på studs i stolen. Ni vet att det är ett odigitalt bolag som öppnar seminariet med att prata om den digitala revolutionen som att den kommer snart. Vi lever i den, och har gjort det i ungefär fyrtio år, så det är inget nytt eller revolutionerande. Anpassa dig och häng med! Att prata om det digitala kommer inte förändra ditt företag eller organisation, ni måste dagligen anpassa er, för vår värld kommer inte stå still, inte idag och inte imorgon. Det gäller att affärsutveckla företaget hela tiden.

Vi ses i minglet!

Dela blogginlägget:

Mer från Johanna Lindskog Lindell

Till bloggen >

8 giftiga chefer som får anställda att säga upp sig

Foto av jeehoots.com på Unsplash Att välja sin chef är viktig, för en dålig chef kommer inte bara äventyra din karriär, de kommer också att påverka ditt personliga liv negativt. Business...

11 Februari 2020

Satsa på Person-PR!

Person-PR, varför är det så få byråer i Sverige som har det i sitt erbjudande idag mot kunder? Det är och kommer vara superviktigt framöver. Om jag hade varit byrå-vd,...

6 Februari 2020

Nu förbjuder The Guardian fossilannonser

The Guardian gjorde ett modigt ställningstagande i onsdags. De ska inte längre acceptera annonspengar från olje- och gasföretag och beslutet trädde i kraft omedelbart. Tidningens motiverade sitt ställningstagande med uttalandet:...

4 Februari 2020