Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag02.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Johanna Lindskog Lindell

Jag heter Johanna Lindskog Lindell och är pr-rådgivaren som bygger och ger varumärken en tydlig och mänsklig röst. Mitt fokus ligger är PR, data och sociala medier, tre saker som gärna får blandas. Har bloggat på Resumé sedan 2013.


Publicerad 25 Februari 2018

Nike är först med att sälja en produkt direkt på Snapchat

Under en Nike-fest efter förra veckans NBA All Star-spel i Los Angeles kunde gästerna använda kameran i Snapchat för att skanna en specialkod. De som gjorde det blev erbjudna att köpa de nya Air Jordan III ”Tinker” skorna, utan att lämna Snapchat-appen och för leverans samma dag. Skorna såldes slut på endast 23 minuter.

Den sociala plattformen verkar ha med Nikes hjälp vänt sin avtagande popularitet, och e-handeln har vässat sig ytterligare.
Den officiella lanseringen för skon sker egentligen den 24 mars, men Nike ville göra något extra speciellt för att fira 30-årsjubileum av Michael Jordans slamdunk 1988.

Kreativt drag av både Nike och Snapchat.

Dela blogginlägget:

Mer från Johanna Lindskog Lindell

Till bloggen >

En ny tid

Foto av RetroSupply på Unsplash Personer som hanterar pr förstår att deras primära uppgift nu är att se till att de företag de representerar ska navigera utmanande omständigheter. Dock bör man...

2 Juni 2020

Hantera kommunikation med eftertanke

Påminnelse till alla varumärken: Var extra försiktig när du annonserar mitt i pandemin. Här är två avskräckande exempel: Pepsi möttes av digitalt hån på nätet efter att ha sponsrat en annonsyta...

27 Maj 2020

Vet du vem din influencer är?

Efter Paolo-disastern som briserat de senaste dagarna kanske många företag funderar nu på hur man egentligen ska tänka kring samarbete med influencers. Många företag har idag avslutat sina samarbeten med...

22 Maj 2020