Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Johanna Lindskog Lindell

Jag heter Johanna Lindskog Lindell och är pr-rådgivaren som bygger och ger varumärken en tydlig och mänsklig röst. Mitt fokus ligger är PR, data och sociala medier, tre saker som gärna får blandas. Har bloggat på Resumé sedan 2013.


Publicerad 21 Oktober 2019

No Assholes Rule

Joaquin Phoenix roll som Jokern har fått människor över hela världen att applådera hans prestation. Jag kan tänka mig att det krävs hög nivå av koncentration och disciplin för att göra karaktären i det mörka Gotham City äkta. Joaquin hade dock två enkla regler under inspelningen för att säkerställa att energin på uppsättningen var rätt.

Nummer ett. Han krävde att produktionen endast anlitade riktigt bra skådespelare, vilket låter vettigt.

Regel nummer 2. Personerna fick inte vara assholes, eftersom de då skulle kunna förstöra filmen. Alla skådespelare fick gå genom en bakgrundskoll, och det sägs att referenser även kollades angående diverse douchebagsattityder som kan ha funnits i bagaget.

Vi har alla råkat ut för otrevliga personer. Vissa personer i vår bransch, särskilt inom kommunikation, tror att ju hårdare och mer aggressiva de är, desto mer professionella och vassa tror de sig bli uppfattade som. I nästan alla fall är det är oftast tvärtom. I mina ögon är en otrevlig fasad endast ett skal för osäkerhet.

Jag tycker vi ta vidare Joaquin Phoenix “No Asshole Rule” in i pr-branchen också.

johanna.lindskog@lindell.org

Dela blogginlägget:

Mer från Johanna Lindskog Lindell

Till bloggen >

Företag behöver rebeller

Foto Miguel Bruna på Unsplash Jag fullkomligen älskar rebeller på arbetsplatser! När de flesta människor tänker på en rebell, tänker de kanske på en ganska jobbig person, någon som inte gillar...

19 November 2019

Ta ledigt eller byt jobb!

Foto av Jason Leung på Unsplash Har ni som jag haft en intensiv höst? Håll ut det är snart julledighet och tillfälle för vila ut i några dagar eller kanske rent...

14 November 2019

Strategi 2020: ökat fokus på vad som gör ett varumärke mänskligt

Foto: Nik Shuliahin från Unsplash Ny rapport från WE communications Brands in Motion 2019 visar att de finns stigande förväntan på att varumärken tar ansvar i en alltmer polariserad värld. I undersökningen...

8 November 2019