Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag24.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Johanna Lindskog Lindell

Jag heter Johanna Lindskog Lindell och är pr-rådgivaren som bygger och ger varumärken en tydlig och mänsklig röst. Mitt fokus ligger är PR, data och sociala medier, tre saker som gärna får blandas. Har bloggat på Resumé sedan 2013.


Publicerad 30 September 2013

Return on investment

Bild: Psoshul

Den närvaro och synlighet som kommer av marknadsföring genom sociala medier har fått många företag att tycka att det har fungerat bra!

I den branch som vi jobbar i är det ett måste att rapportera och mäta effekterna av vår verksamhet för att motivera vår existens. Men hur räknar man effekten? Metoderna att göra det är fortfarande under utveckling och många är fortfarande skeptiska till värdet och avkastningen som det ger. Sociala medier har ett omätbart värde i form av kundlojalitet, varumärkeskännedom, socialt engagemang och personliga rekommendationer, så det är svårt att fastställa det exakta värdet!

Här kan du se 10 olika exempel på företag som har räknat ROI´n i sociala medier som byrån Psoshul har sammanställt.

Dela blogginlägget:

Mer från Johanna Lindskog Lindell

Till bloggen >

De skarpaste kommunikatörerna jobbar inte längre bara på byrå

Inhousebyråer blir allt vanligare då fler företag nu vill ha spetskompetens inom kommunikation inom sina egna väggar, mycket för att ledtiderna förkortas. Därför är det inte heller särskilt konstigt att...

24 Februari 2020

8 giftiga chefer som får anställda att säga upp sig

Foto av jeehoots.com på Unsplash Att välja sin chef är viktig, för en dålig chef kommer inte bara äventyra din karriär, de kommer också att påverka ditt personliga liv negativt. Business...

11 Februari 2020

Satsa på Person-PR!

Person-PR, varför är det så få byråer i Sverige som har det i sitt erbjudande idag mot kunder? Det är och kommer vara superviktigt framöver. Om jag hade varit byrå-vd,...

6 Februari 2020