Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag31.03.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Johanna Lindskog Lindell

Jag heter Johanna Lindskog Lindell och är pr-rådgivaren som bygger och ger varumärken en tydlig och mänsklig röst. Mitt fokus ligger är PR, data och sociala medier, tre saker som gärna får blandas. Har bloggat på Resumé sedan 2013.


Publicerad 6 Februari 2020

Satsa på Person-PR!

Person-PR, varför är det så få byråer i Sverige som har det i sitt erbjudande idag mot kunder? Det är och kommer vara superviktigt framöver. Om jag hade varit byrå-vd, hade jag lagt till det bums.

Voila! Här är fem spelnivåer att nå inom Person-PR för dig som undrar vilken nivå du är på.

Nivå 1: Basexperter. Dessa experter respekteras väl inom sina företag och av sina kunder, men de har liten synlighet utanför denna publik. Dock börjar de mest synligaste experterna sin resa här.

Nivå 2: Lokala hjältar. Dessa personer börjar bli kända utanför sina företag. De är mer aktiva i sitt lokala närområden och får ibland prata genom branschmedier och nämns på bloggar. De kanske till och med tar med sig hem nya affärer till sitt företag.

Nivå 3: Rising Stars. Dessa experter har utvecklat ett regionalt rykte. De är ganska välkända bland kollegor i deras område, de talar och skriver ofta kring sina kompetensområden både i sina egna kanaler och i förtjänad media.

Nivå 4: Industrirockstjärnor. Dessa namn är kända över hela landet för sina nischområden. De lockar människor till sina företag, och resultat blir att de är en betydande tillgång för företaget.

Nivå 5: Globala superstjärnor. Världens elitexperter har brutit ut ur sina nischer och blivit mer erkända i sina branscher. Företag och människor runt om i världen vill kopplas till dem.

Läs mer här

johanna.lindskog@lindell.org

Dela blogginlägget:

Mer från Johanna Lindskog Lindell

Till bloggen >

Google avbryter sina första april-skämt

Ett klokt beslut av Google som nu pausar de planerade pranksen. Detta av respekt för de som kämpar mot COVID-19-pandemin, då bolagets högsta mål enligt dem själva just nu är...

31 Mars 2020

Kommunikation i Coronatider

Foto av Vonecia Carswell på Unsplash Oavsett hur litet eller lokalt ditt företag är, är det en pågåendet kris, en kris du inte skapat men kräver ändå din uppmärksamhet. Din ouppmärksamhet...

23 Mars 2020

Jobbar du också hemifrån?

Just nu är det säkert många av er som jobbar eller står inför valet att jobba hemifrån. Jag är en förespråkare av flexibla arbetsplatser, dvs bolag som inte räknar skärmtid...

16 Mars 2020